شهید دستغیب از طریق دعا و کلام اهل بیت(ع) به عرفان حقیقی دست یافت
کد خبر: 2617425
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

شهید دستغیب از طریق دعا و کلام اهل بیت(ع) به عرفان حقیقی دست یافت

گروه اندیشه: حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه اگر انسان ارتباط خود با خداوند را از طریق دعا برقرار کند، می‌تواند زندگی خود را متحول کند، گفت: شهید دستغیب نیز با استفاده از کلام اهل بیت(ع) به عرفان حقیقی دست یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به زمزمه‌های عرفانی شهید دستغیب و قرائت دعای روح‌بخش کمیل که سالهاست، همدم و همنشین مؤمنان در سحرگاه‌های رمضان است، اشاره کرد و افزود: اصولاً دعا سلاح انبیاست و اگر به دنبال عرفان حقیقی هستیم باید این مسئله را در دعاهای اهل بیت(ع) جستجو کنیم و آن را در جامعه خود رواج دهیم.

پیامد عرفان‌های کاذب چیزی جز تزلزل بنیان خانواده نیست
حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به ترویج عرفان‌های دروغین در جامعه عنوان کرد: بهترین عرفان، همان عرفان اسلامی است که در مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد وگرنه این عرفان‌های نوظهور و کاذب که چیزی جز از هم پاشیدن زندگی‌ها و خانواده‌ها در پی ندارد. 
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر اینکه باید از طریق ترویج دعاهای اهل بیت(ع) این مسئله را در جامعه خود بسط و گسترش دهیم، گفت: دعا یکی از اثرگذارترین ابزار در جوامع بشری است و اگر انسان ارتباط خود را با خداوند را از طریق دعا برقرار کند، می‌تواند زندگی خود را متحول کند و این چیزی بود که شهید دستغیب انجام داد و با استفاده از کلام اهل بیت(ع)، عرفان حقیقی را به دست آورد.
وی تأکید کرد: اهمیت دعا به حدی است که در تاریخ می‌خوانیم امام سجاد(ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان در شرایط اختناق آن روز به وسیله دعا به مبارزه پرداخت و توانست جو جامعه را آنچنان تغییر دهد که اثرات آن را می‌توانیم در دانشگاه بزرگ امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مشاهده کنیم.

اشاره به ویژگی‌های شهید دستغیب
حجت‌الاسلام طاهری در ادامه به ویژگی‌های شهید دستغیب اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین صفت شهید آیت‌الله دستغیب، اخلاق اسلامی بود به طوری که امام راحل از ایشان به عنوان معلم اخلاق و مهذب نفوس یاد کرد یعنی اندیشه اخلاقی شهید دستغیب باید در جامعه امروز ما نیز رواج پیدا کند.
حجت‌الاسلام طاهری، مشکل اساسی جامعه بشریت امروز را دوری از اخلاق الهی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم جامعه عاری از تنش مشکلات، فساد، دشمنی‌ها و کینه‌ها داشته باشیم باید اخلاق الهی را در بین خود رواج دهیم و تا اخلاق الهی در میان ما رواج پیدا نکند مسلماً این معضلات تداوم خواهد داشت.

اندیشه اخلاقی شهید دستغیب ترویج یابد
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) ادامه داد: لذا به نظر می‌رسد باید اندیشه اخلاقی شهید دستغیب در جامع رواج یابد تا شاهد برچیده شدن بداخلاقی‌ها در جامعه خود باشیم.
وی، شهید دستغیب را از کسانی دانست که اخلاق انبیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زندگی او جاری و ساری بود لذا از این منظر الگوبرداری از سیره این شهید را بسیار مؤثر است.

اندیشه ولایی شهید دستغیب، الگویی برای نسل امروز است
حجت‌الاسلام طاهری، از دیگر ویژگی‌های شهید دستغیب، داشتن اندیشه ولایی برشمرد و افزود: این شهید بزرگوار با وجود که خود شخصیت علمی برجسته‌ای در زمان بود و در محضر اساتیدی چون مرحوم قاضی تلمذ کرده بود، اما تابع محض ولایت بود.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به سخنان شهید آیت‌الله دستغیب گفت: این شهید محراب تأکید داشت که من عطاءالخمینی، فقد عطاءالله و در جامعه امروز ما نیز باید این اندیشه رواج پیدا کند و تبدیل شود به من عطاءالخامنه‌ای، فقد عطاءالله.

captcha