سومين يادواره دو شهيد گمنام و ۱۵ شهيد دانشجو در دانشگاه بابل برگزار شد
کد خبر: 2600224
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۴

سومين يادواره دو شهيد گمنام و ۱۵ شهيد دانشجو در دانشگاه بابل برگزار شد

سومين يادواره دو شهيد گمنام و ۱۵ شهيد دانشگاه در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اساتيد، دانشجويان و كارمندان و شيفتگان راه حق در دانشگاه بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسينی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل با خيرمقدم و خوش‌آمدگويی به حضور گرم مهمانان و خانواده‌های معزز شهيدان والامقام به ويژه خانواده شهيد احمدی روشن بزرگداشت ياد شهدا را تعظيم شعائر الهی دانست و گفت: برای كسانی بزرگداشت گرفتيم كه مزارشان قطعه‌ای از بهشت است. بزرگداشت كسانی كه مزد اطاعت از خدا و رسولش و ولايت را با شهادت در راه خدا گرفتند.
وی شهدا را قبول‌شدگان از امتحان الهی خواند و افزود: شهدا كسانی هستند كه در كشاكش و پستی و بلندی روزگار درون الهی و نورانيشان كه مملو از نور عبوديت و بندگی خدا بود نشان داده و توانسند از پس امتحان الهی برآيند و قبول‌شدگان امتحان الهی باشند.
حجت‌الاسلام حسينی بيان كرد: امروز تمام دشمنان تلاش می‌كنند تا سبك زندگی غربی را برای خانواده‌ها نهادينه كنند و يكی از راه‌هايی كه می‌تواند جامعه را از اين خطر يبمه كند بزرگداشت ياد و خاطره شهدا و الگوگيری از راه و رسم و شيوه زندگی كسانی است كه جان عزيزشان را برای اسلام، قرآن، ولايت و امنيت جامعه فدا كردند.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام پوراكبر، مدير حوزه‌های علميه شهرستان بابل حاكميت ولايت را تضمين‌كننده پيشرفت دانست و گفت: حاكميت ولايت فقيه و فرهنگ تشيع و حماسه آفرين عاشورا باعث شد كه در جنگ حتی يك وجب خاك به دشمن ندهيم.
وی افزود: دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس از همه طرف و با همه امكانات و با حمايت‌های ابرقدرت‌ها وارد جنگ با انقلاب اسلامی شدند اما آن عاملی كه باعث شكست دشمنان در جنگ شده است نقش بارز امام راحل عظيم الشأن در رأس اين نظام مقدس بوده است و امروز هم به بركت نقش بی‌بديل مقام معظم رهبری به پيشرفت‌های علمی و اقتصادی فراوانی دست يافتيم و رمز پيروزی بردشمنان فقط در اطاعت از ولايت فقيه ميسر خواهد بود.
يادآور می‌شود، اين مراسم با مداحی در رثای امام جواد(ع) و شهدای عزيز و تقدير از خانواده‌های شهيدان احمدی روشن، باغبانی و حيدری خاتمه يافت.
captcha