کد خبر: 2502655
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶

تحقق كامل تربيت قرآنی فرزندان، موجب پيشگيری از آسيب‏های اجتماعی می‏شود

گروه فعاليت‏های قرآنی: مربی پرورشی اداره آموزش و پرورش فومن گفت: پيشرفت در زمينه تربيت قرآنی فرزندان، می‏تواند وقوع بسياری از آسيب‏های اجتماعی را به حداقل برساند و با تحقق كامل، موجب پيشگيری از آسيب‏های اجتماعی و بسياری از بزهكاری‏ها ‏شود.

سيدابراهيم خامسی، مربی پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن در گفت‏وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه گيلان، در خصوص آثار و نتايج قرآن اظهار كرد: آثار و نتايج قرآن بر انسان حتی در دوران جنينی هم ثابت شده است و مادران بهتر است كه در دوران بارداری نيز از نواهای قرآنی بهره‏مند شوند و حتی در اولين ساعات تولد نيز آيات قرآن را در گوش فرزندشان طنين‏انداز نمايند تا قرآن با روح و روانشان عجين شده و سرشت قرآنی در آنها تجلی يابد.
وی افزود: فرزندانمان را از دوران كودكی و خردسالی با روحيه قرآنی سازگار كنيم و به عنوان والدين برخوردی قرآنی در برابر آن‏ها داشته باشيم و حتی تشويق‏ها و تنبيه‏هايمان در برابر افتخارات و اشتباهات آن‏ها طبق اصول قرآنی باشد.
مربی پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن بهره‏مندی از مثال‏های كاربردی با توجه به جامعيت و دربرگيری همه‏جانبه قرآن را برای تربيت درست فرزندان سودمند دانست و تصريح كرد: راهنمايی‏های قرآنی به فرزندانمان كنيم و مثال‏های پركاربرد قرآنی را در مراحل مختلف زندگی بعنوان چراغ راهشان قرار دهيم.
خامسی ادامه داد: قرآن كتاب كامل زندگی است و در همه زمينه‏ها حرفی برای گفتن دارد؛ لذا در همه مراحل می‏توان از پندها و آموزه‏های آن بهره‏مند شويم و بعنوان مرجعی برای راهنمايی از آن استفاده كنيم.
وی نقطه ايده‏آل در تربيت قرآنی را زمانی دانست كه فرزندانمان از روحيه، اخلاق و رفتار قرآنی بر اساس معيارهای دينی و اسلامی بهره‏مند باشند و گفت: پيشرفت در زمينه تربيت قرآنی فرزندان، می‏تواند وقوع بسياری از آسيب‏های اجتماعی را به حداقل برساند و با تحقق كامل، موجب پيشگيری از آسيب‏های اجتماعی و بسياری از بزهكاری‏ها ‏شود.
مربی پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن تربيت دينی و اسلامی بر اساس آموزه‏های قرآنی را هديه‏ای از سوی خداوند برشمرد و افزود: تربيت قرآنی دانش‏آموزان بايد در مرحله اول، پيرو آموزش و توجيه درست معلمان و مربيان باشد تا فنون و اصول درست آموزش را بياموزند و بتوانند سرمايه‏های اصيل قرآنی را برای جامعه تربيت كنند.
مسئول كانون قرآنی هلال احمر شهرستان فومن زمان آموزش قرآنی فرزندان و خصوصا دانش‏آموزان را بر ميزان بازدهی آن موثر دانست و گفت: بايد شرايط و زمان آموزش را به‏گونه‏ای تنظيم كرد كه با برنامه‏ريزی درست دانش‏آموزان بتوانند بيشترين بهره را از مطالب ببرند و در اين ميان بايد كاربردی‏كردن آموزش‏ها در كنار يادگيری فنون و اصول اصلی مورد توجه قرار گيرد.
وی در ادامه تأكيد كرد: روش‏های غلط تربيتی در جامعه اسلامی نتيجه معكوس خواهند داشت و موجب دور شدن از هدف اصلی و دين‏گريزی و بدگمانی فرزندان به مسايل و آموزه‏های دينی می‏شوند و در نهايت ضعف اذهان در اين زمينه را درپی خواهد داشت.
مربی قرآن جامعة‏القرآن شهرستان‏های فومن و صومعه‏سرا در خصوص ارائه راهكارهايی به مدارس و آموزش‏وپرورش برای ارتقای سطح تربيت قرآنی عنوان كرد: نگاهمان به قرآن بعنوان يك درس كلاسيك و كلاسی نباشد و از آن بعنوان درس زندگی و راهگشای مسير پرتلاطم زندگی انسان ياد شود.
خامسی در پايان خاطرنشان كرد: به آموزش‏ كامل و جامع قرآن در زمينه حفظ، قرائت و رشته‏های مختلف ديگر بپردازيم و از آموزش‏های تخصصی در كنار كاربردی‏كردن اصول قرآنی بهره‏مند شويم.
يادآوری می‏شود، سيدابراهيم خامسی، مسئول قرآنی و مربی پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن نفر اول رشته قرائت قرآن جوانان هلال احمر كشور، نفر سوم رشته قرائت دانشجويان سراسركشور در 2 سال متوالی، مربی گروه تواشيح كوثر جوانان فومن و عضو گروه تواشيح تبيان است.
captcha