اندونزی با کمبود سهمیه اعزام زائران به حج مواجه است
کد خبر: 2354875
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶

اندونزی با کمبود سهمیه اعزام زائران به حج مواجه است

گروه سیاسی و اجتماعی: «سوريادارما علی»(Suryadarma Ali)، وزير امور دينی اندونزی، اظهار کرد: پاسخ به درخواست‌های مردم برای افزايش سهميه حج عمره، بسيار دشوار است و این امر به دليل محدوديت سهميه‌ای است كه دولت عربستان سعودی بر کشور اعمال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه شرق و جنوب شرق آسيا، وزير امور دينی اندونزی روز دوشنبه، پنجم تیرماه، در دانشگاه «موساداديه»(Musaddadiyah) منطقه «گاروت» در این باره گفت: درخواست افزايش سهميه حج اندونزی امكان‌پذير نيست؛ زیرا خود دولت عربستان سعودی اين محدوديت را ايجاد كرده است.
وی تأكيد كرد: دولت، پیگیری‌های لازم را در اين باره انجام داده است و عربستان سعودی در پاسخ به این تلاش‌ها و پیگیری‌ها، علت امكان‌پذير نبودن افزايش سهميه حج را، محدوديت مكان برای زائران حج عنوان کرد و احتمالاً اين محدوديت تا سال‌های آينده نیز ادامه خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: سهمیه حج اندونزی به يك میليون و 700 نفر رسيده است و با توجه به درخواست‌ها، نوبت افراد برای اعزام به سرزمین وحی تا 12 سال نیز فراتر رفته است؛ اگر سهميه حج افزایش یابد، قطعاً افراد علاقه‌مند، زودتر به سرزمین حج مشرف خواهند شد.
وی در پايان افزود: ما می‌دانيم كه مردم تمام كشور‌های اسلامی با چنين درخواست‌ها و مشکلاتی مواجه هستند، البته بیشترین متقاضیان حج بین کشورهای اسلامی، مسلمانان اندونزی هستند که هرساله بر تعدادشان نیز افزوده می‌شود.
captcha