سايت عبری «قرآن نت»؛ طرح جديد اسراييل برای تحقق اسلام آمريكايی
کد خبر: 1667330
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۳

سايت عبری «قرآن نت»؛ طرح جديد اسراييل برای تحقق اسلام آمريكايی

گروه بين‌الملل: راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی «قرآن نت» از سوی صهيونيست‌های اسرائيلی به بهانه‌ ايجاد ارتباط با جهان اسلام، نظرات متعددی از سوی كارشناسان به‌همراه داشت از جمله اينكه اين حركت در راستای رسيدن به اهداف اسلام آمريكايی در جوامع مختلف است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی «قرآن نت» از سوی صهيونيست‌های اسرائيلی به بهانه‌ی ايجاد ارتباط با جهان اسلام، نظرات متعددی از سوی برخی كارشناسان به‌همراه داشت كه بر اساس تحليل كارشناسان، هدف صهيونيست‌ها پرورش نسل جديدی از مسلمانان تحت سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستی در راستای اهداف اسلام آمريكايی در جوامع مختلف است.
BBC در گزارش اخير خود نوشت: «اوفر جندلمان»(Ofir Gendelman) سخنگوی وزارت خارجه اسراييل در اظهاراتی عجيب تلاش اسراييل برای راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی «قرآن نت» را با هدف تحريف آيات الهی تكذيب‌كرد.
جندلمان ادعا‌كرد: وزارت خارجه اسراييل عهده‌دار راه‌اندازی چنين پايگاهی نبوده و قرآن‌نت تنها تحقيقی دانشگاهی است كه خبر آن در وزارت خارجه اسراييل منتشر شده‌است.
از سوی ديگر«اوفر گروسبارد»(Ofer Grosbard) ناظر طرح راه‌اندازی سايت قرآن‌نت نيز ضمن انكار تلاش برای تفسير قرآن در اين پايگاه اطلاع‌رسانی، مدعی‌شد: اين طرح تنها با همكاری 15 دانشجوی اسراييلی به‌عنوان پايان‌نامه‌ای دانشگاهی با موضوع مشاوره‌های تربيتی اجرا شده‌ و در آن تأثير جنبه‌های روانی قرآن در مسايل تربيتی مورد بحث‌و‌بررسی قرار گرفته‌است.
وی با اشاره به تلاش مسئولان اين طرح برای ايجاد ارتباط با جهان اسلام افزود: نسخه اوليه طرح مذكور پس از چاپ و انتشار به صورت كتابی مستقل در مسابقه‌ای با موضوع «نزديكی بين فرهنگ‌ها» شركت‌كرد و به‌عنوان يكی از 60 اثر برتر اين مسابقه انتخاب‌شد.
اين در حالی‌است كه چندی پيش وزارت خارجه اسراييل در ادعايی، پايگاه اينترنتی قرآن نت را پل ارتباطی جهان اسلام و غرب و ابزاری آموزشی برای نشان‌دادن زيبايی قرآن كريم و احترام اين كتاب مقدس به كرامت انسان خوانده بود(!)
يادآوری‌می‌شود شماری از دانشجويان اسراييلی در حال راه‌اندازی بخش تفسير قرآن كريم به زبان عبری در پايگاه ‌اطلاع‌رسانی «قرآن‌نت» هستند و مسئولان اسراييلی درنظردارند اين تفسير را به صورت كتاب منتشركرده و آن را به زبان‌های تركی، فارسی، انگليسی و فرانسه ترجمه‌كنند.
در همين راستا «عكرمه صبری» مفتی قدس و خطيب مسجدالأقصی با اشاره به اهداف سياسی اسراييل از اجرای اين طرح گفت: تلاش وزارت خارجه اسراييل برای نشر اخبار در اين زمينه بيانگر حربه سياسی صهيونيسم است.
وی ضمن هشدار نسبت به تفسير صهيونيستی آيات الهی در اين پايگاه اظهار‌كرد: نام قرآن نت عامل مهمی در گمراهی مخاطبان مسلمان و سوق‌دادن آنان به استفاده از اين پايگاه است و جهان اسلام بايد با هوشيار‌ی كامل با اين مسأله برخورد‌كند.
همچنين«عبدالمعطی بيومی» عضو مجمع تحقيقات اسلامی مصر نيز در اين‌باره اعلام‌كرد: بررسی قرآن و مفاهيم آن از سوی گروه‌های مختلف مانعی ندارد اما انجام اين اقدام توسط يهوديان صهيونيسم توطئه‌ای عظيم و مشكل‌ساز خواهد‌بود.
«شيخ محمد نمر أحمد زغموت» رييس شورای اسلامی فلسطين در لبنان، در اين‌باره گفت: اسراييلی‌ها تلاش‌می‌كنند از طريق تحريف تفسير قرآن به‌ويژه آيات مربوط به جهاد، حملات شهادطلبانه مبارزان فلسطينی را اقداماتی خشن جلوه‌د‌هند، اين در حالی است كه مقاومت غيورمردان فلسطينی تنها در دفاع از سرزمين خود ‌و مصداق آيه 190 سوره‌ بقره «وَقاتِلُوا فِی سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ یُقاتِلُونَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ» (در راه خدا با كسانی كه با شما می‌جنگند، نبردكنيد و از حد تجاوز ننماييد كه خداوند تجاوزكاران را دوست ندارد) است.
وی افزود: صهيونيست‌ها تلاش‌می‌كنند از طريق راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی قرآن‌نت، از آن به‌عنوان ترفندی برای عادی‌سازی روابط فرهنگی با جهان اسلام و مشروعيت‌بخشيدن به اشغال و سيطره خود بر سرزمين‌های اشغالی بهره‌گيرند، اين در حالی است كه ماهيت وحشيانه و غيرانسانی اقدامات نيروهای رژيم اشغالگر قدس نه تنها برای مسلمانان بلكه برای تمامی انسان‌های آزاده دنيا مشخص شده‌است.
گروهی از علما و انديشمندان مسلمان امارات نيز با تأكيد بر تلاش اسراييل برای تحريف قرآن كريم با راه‌اندازی پايگاه اينترنتی قرآن نت، اعلام‌كردند: هدف سردمداران صهيونيسم از راه‌اندازی چنين پايگاهی دور‌كردن مسلمانان از دين اسلام است و گروه‌ها و مراكز اسلامی بايد نسبت به اهداف شوم طراحان آن هوشيار‌باشند.
در همين راستا «احمد نور سيف» ناظر كل مركز دينی دبی نيز اعلام‌كرد: يهوديان افراطی اسراييل از تمام شرايط به نفع خود بهره‌می‌برند و حتی برای رسيدن به اهداف خويش با گستاخی تمام از كتاب‌های آسمانی نيز سوء‌استفاده‌ می‌كنند.
همچنين «فهمی هويدی» نويسنده مشهور مسلمان با اشاره به تلاش اسراييل برای ايجاد ارتباط با جهان اسلام در راستای اجرای طرح مذكور گفت:قرآن نت جسارت توهين‌آميز اسراييل به جهان اسلام است و هيچ حسن نيتی در اجرای اين طرح وجود‌ندارد؛ مسلمان هرگز نبايد با ناديده‌گرفتن سياست‌های كنونی اسراييل در منطقه مطالب چنين پايگاهی را بررسی‌كنند.
وی با تأكيد بر ضرورت آشنايی با فرهنگ اسلامی برای بررسی و تفسير آيات قرآن كريم افزود: بدون تسلط بر زبان عربی و قواعد فقهی تفسير كلام ‌خدا امكان‌پذير نخواهد‌بود.
وزارت اوقاف فلسطين نيز در بيانيه‌ای، تفسير قرآن كريم در اين سايت را ناصحيح اعلام و خاطرنشان‌كرد: دليل قانع‌كننده‌ای برای راه‌اندازی چنين پايگاهی وجود‌ندارد.
«شوقی عبداللطيف» نايب وزير اوقاف مصر هم در اين‌باره اظهاركرد: هدف از اين طرح صهيونيستی هماهنگ‌كردن مسلمانان در راستای سياست‌های فريبكارانه اسراييل است و عاملان اين طرح با توجه به منافع خود قرآن را تفسيركرده‌اند.
captcha