مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه همدان برگزار شد
کد خبر: 1460041
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه همدان برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه همدان با حضور جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه، روحانیان، طلاب و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، آیت‌الله حسن طاهری، امام جمعه شهرستان رزن دوشنبه، 21 مهر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه همدان گفت: لباس روحانیت لباس محترمی است، که انتظارات و محدودیت‌هایی برای معمم ایجاد می‌کند، ما باید محدودیت‌ها را قبول و امتیازات معنوی این لباس را به دست بیاوریم.

وی افزود: خداوند متعال هر چیزی که در وجود انسان است در نظر گرفته و برای آن ازای صحیح داده است، نمی‌شود خدا تشنگی در وجود انسان خلق کند و آب زلال برای آن خلق نکند. داشتن الگو و اسوه برای انسان ضرورت دارد؛ بنابراین طلبه‌ها در زندگی و رفتار پیامبر اسلام(ص) دقت کنند و از آن الگوبرداری کنند

آیت‌الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌ علمیه همدان نیز گفت: بیش از 1500 نفر در سراسر استان و همین حدود هم از خواهران آماده  تعلیم و تعلم و تهذیب نفس هستند.

وی اضافه کرد: اگر علمای ما نبودند غدیری به دست من و شما نمی‌رسید و اگر علما و روحانیان و حوزه‌های علمیه برای نگهداری از دین خدا تا پای دار و بالای دار مثل شهید آشیخ فضل‌الله نوری نمی‌رفنتد امروز غدیری به دست ما نمی‌رسید، و این حاصل 12 قرن زحمات علمای ربانی، متهعد و جان بر کف است

مدیر حوزه‌ علیمیه همدان بیان کرد: دشمنان اسلام مکتب شهادت و احکام اسلام را بعد از 14 قرن می‌خواستند از بین ببرند، اما جهاد را روحانیت زنده کرد و در هشت سال دفاع مقدس 2500 شهید نیز تقدیم اسلام کرده است و ما مفتخریم که در زمانی زندگی می‌کینم که جوانان ما برای حفظ دین خدا تا پای جان ایستاده‌اند، این به برکت حفظ این مکتب اسلام است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان ارزش و مقام علما ادامه داد: اگر مداد علما نباشد، ارزش شهادت در میان مردم از بین می‌رود، این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است، به برکت حوزه‌های علمیه مملکت اسلامی ایران از چنگال صلاطین خون آشام نجات پیدا کرد.

وی با بیان اینکه علمای ربانی ما چون انبیای بنی اسرائیل که دین خدا را زنده می‌کردند، تا پای جان ایستاده‌اند، ابراز کرد: خیران وارد حوزه ساخت و توسعه ‌حوزه‌های علمیه شوند، زیرا مراکز آموزشی کم داریم و حتی امسال مجبور شدیم از سالن کتابخانه به‌عنوان کلاس درس استفاده کنیم.

آیت‌الله موسوی اصفهانی بیان کرد: امسال برای طلبه‌های سراسر استان که پایه شش آن‌ها تمام شده بود، در پایه هفت در مدرسه آیت‌الله عظمی آخوند 65 طلبه در سه کلاس پذیرفتیم.

این مقام مسئول گفت: بقیه طلبه‌ها به دلیل نبودن جای خالی به استان قم رفته‌اند، هرچه طلبه‌های پایه هفت به قم بروند، استان ما خالی می‌ماند، امروز ما نیاز شدید به ایجاد مراکز علمی در سطح دو علمیه یعنی از پایه 7 تا 10 داریم.

captcha