برگزاری دوره‌های آموزش قرآن 5000 معلم ابتدایی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 1459920
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

برگزاری دوره‌های آموزش قرآن 5000 معلم ابتدایی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره‌های آموزش قرآن برای پنج هزار معلم ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

حسین علی‌نسب، مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم، گفت: دوره‌های آموزش قرآن ویژه معلمین پایه ابتدایی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان با حضور بیش از 250 معلم ابتدایی در مناطق لوداب، مارگون، پاتاوه، گنجه‌ای و شهرستان دنا با حضور و استقبال خوب معلمین در هفته جاری برگزار شد.

وی اظهار کرد: در هفته‌های آینده این دوره‌ها برای معلمین دوره‌های ابتدایی شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، چرام، بهمئی و شهر دهدشت برگزار می‌شود که در این طرح بالغ بر پنج هزار معلم ابتدایی نکات لازم را برای آموزش سریع و بهتر قرآن به دانش‌آموزان فرامی‌گیرند.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این دوره‌ها قرائت، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و همچنین، روش صحیح تدریس قرآن و خواندن نماز آموزش داده می‌شود.

علی‌نسب تصریح کرد: در پایان به قبول شدگان در این دوره‌ها گواهی 28 ساعت ضمن خدمت کارکنان دولت داده می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه طرح تلاوت در سه رشته قرائت قرآن کریم، حفظ کل و حفظ 15 جزء قرآن با هدف ایجاد رقابت سالم و ارتقای توانمندی قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقه از اوایل مهر آغاز شده و تا بیستم مهرماه آخرین مهلت برای ثبت‌نام در این مسابقه بود.

علی‌نسب با بیان اینکه برگزاری مسابقه قرآن کریم زمینه ایجاد شور قرآنی و ترغیب افراد برای فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن را فراهم می‌کند، عنوان کرد: سازمان دارالقرآن کریم با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای سومین سال متوالی، مسابقه قرآنی تسنیم ویژه مدیران و کارکنان نهادها و ادارات فرهنگی در رشته حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن را برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری سومین دوره مسابقه قرآنی تسنیم را آشنایی با مفاهیم قرآن و انس و الفت بیشتر کارکنان نهادهای فرهنگی با این کتاب نورانی بیان کرد.

captcha