تبانی سیاسی و خیانت‌های کشورهای منطقه برای نابودی مقاومت فلسطین است
کد خبر: 1440312
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کارشناس مسائل فلسطین و خاورمیانه:

تبانی سیاسی و خیانت‌های کشورهای منطقه برای نابودی مقاومت فلسطین است

گروه سیاسی: غرب به‌دنبال آن است که یک مدیریت بحران در منطقه انجام دهد تا بحران به آن سرایت نکند، در منطقه یک نوع تبانی سیاسی در حال انجام است و همه خیانت‌ها برای نابودی مقاومت مردم فلسطین بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حسین رویوران، کارشناس مسائل فلسطین و خاورمیانه در همایش «غزه پاره تن اسلام» که شامگاه 26 مرداد در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه غرب به‌دنبال آن است که یک مدیریت بحران در منطقه انجام دهند تا بحران به آن سرایت نکند، گفت: در بحران‌هایی که امروز در کشورهای منطقه شاهد آن هستیم همه به‌دنبال آزادی هستند که به احتمال فراوان این بحران‌ها به‌سوی غرب باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه در کودتای مصر که علیه منتخبان مردم صورت گرفت یک نوع نابودی رأی مردم صورت گرفت، افزود: ناکارآمدی حزب اخوان‌المسلمین برای همگان محرز شده بود اما باید به‌دنبال این سؤال باشیم که چرا این کودتا توسط کشورهای قطر و عربستان با 12 میلیارد دلار تأمین شد؟

این کارشناس امور خاورمیانه در ادامه با بیان اینکه نتانیاهو در یک نشست خبری که چند روز گذشته انجام شد این موضوع را عنوان کرد که در جنگ علیه فلسطین تنها نبودیم و چند کشور عربی ما را یاری می‌کردند، گفت: این جمله نتانیاهو این مطلب را روشن می‌کند که در این منطقه یک نوع تبانی سیاسی در حال انجام است و همه این خیانت‌ها برای نابودی مقاومت مردم فلسطین بوده است.

رویوران با تأکید بر اینکه اتفاق جالب در جنگ اسرائیل علیه فلسطین این بوده که حماس از حالت‌ دفاعی به حالت هجومی تغییر موقعیت داده است، گفت: بر این اساس و با این تغییر موقعیت، خسارت‌های فراوانی به این رژیم غاصب وارد شده است که هزینه‌های کلانی به‌دنبال دارد.

حمایت حکومت‌ها از اسرائیل برای آنها گران تمام می‌شود

وی با بیان اینکه پس از اعلام اینکه اسرائیل در این جنگ تنها نیست و بسیاری از کشورها در کنار آن هستند، سران کشورهای عربی شروع به اعلان بیانیه کردند، گفت: بعد از این صحبت‌ها ملک عبدالله آل سعود بیانیه‌ای جهت حمایت از مردم غزه صادر کرد که در این بیانیه موضوعی از محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین به چشم نمی‌خورد.

این کارشناس مسائل امور بین‌الملل تصریح کرد: حمایت بی چون و چرای سران برخی کشورهای عربی از اقدامات اسرائیل در آینده بسیار نزدیک برای آنها بسیار گران تمام می‌شود و مطمئناً آنها چوب خیانت‌های خود را خواهند خورد.

captcha