ایجاد رشته حقوق سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی
کد خبر: 1440164
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
موهبتی خواستار شد:

ایجاد رشته حقوق سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

گروه سلامت: معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حقوق در حوزه سلامت با حوزه‌های دیگر جنس متفاوت‌تری دارد، ایجاد رشته حقوق سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طاهر موهبتی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در دومین همایش علمی – کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که امروز، 26 مردادماه، در سالن‌ همایش‌های رازی برگزار شد طی سخنانی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های قانونی در حوزه سلامت برای ساختارهای موجود در این حوزه ایجاد شده است، گفت: اگر ما امروزه برای اداره سیستم اداری کشور قانون مدیریت خدمات کشوری داریم در دانشگاه‌های علوم پزشکی هم باید مشابه آن را داشته باشیم.
موهبتی خواستار شکل‌‌گیری ادبیات حقوقی در حوزه سلامت شد و افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در حوزه مالی، بودجه‌ای و اداری توسعه ادبیات حقوقی داشته باشند که تحقق این مهم ظرفیت بزرگی را طلب می‌کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه حقوق در حوزه سلامت با حوزه‌های دیگر جنس متفاوت‌تری دارد، ادامه داد: در اینجا جان مردم اولویت دارد و تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی جزو اولویت‌های برجسته حقوق در حوزه سلامت است.
وی افزود: برای داشتن چنین جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ساختاری به یک مهندسی جدی نیاز داریم و باید گام‌های موثری در این حوزه برداریم. حقوق در بخش سلامت الزاماتی دارد و ما نیازمند حضور نیروهای متخصص و ماهر هستیم چون به هر میزان این ظرفیت افزایش یابد، حقوق شهروندی تضمین می‌شود و نیازهای حوزه سلامت برطرف می‌گردد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت خواستار پررنگ‌تر شدن حضور مجموعه حقوقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی مناسب ضعف‌های این حوزه را برطرف، دانش و مهارت‌های حقوقی همکاران در این حوزه گسترش و ارتقا داد و اطلاعاتمان در حوزه حقوقی باید به روز باشد.
موهبتی ادامه داد: ضروری است علاقه‌مند به فراگیری مباحث جدید حقوقی باشیم. حتی می‌توانیم رشته‌های حقوقی بین بخشی ایجاد کنیم و با دانشکده‌های حقوقی ارتباط داشته باشیم تا بتوانیم مبحثی به نام رشته حقوق سلامت را ایجاد کنیم و تا جایی که می‌توانیم از وقوع تخلف و شکایت در حوزه سلامت پیشگیری کنیم.
گفتنی است؛ دومین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، سازمان‌ها و موسسات وابسته به وزارت بهداشت امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

captcha