شناسایی سبک زندگی امامزادگان نیازمند تحقیقات پژوهشی عمیقی است
کد خبر: 1438378
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
حجت‌الاسلام گرایلی:

شناسایی سبک زندگی امامزادگان نیازمند تحقیقات پژوهشی عمیقی است

گروه اجتماعی: تاکنون تحقیقات پژوهشی عمیقی در باب سبک زندگی امامزادگان صورت نگرفته است که برای رفع این نقیصه برگزاری همایش‌هایی مانند همایش پژوهشی حضرت حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) ضرورت دارد که در این راستا باید از نظر نخبگان برای تأثیرگذاری بیشتر همایش در جامعه استفاده کرد.


حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، بیان کرد: همایش‌هایی که با محوریت شناخت سیره و روش ائمه و امامزادگان برگزار می‌شود، علاوه بر خنثی‌سازی تفکرات سلفی در مقابله با عرفان‌های نوظهور نیز نقش موثری دارد.



وی اظهار کرد: تاکنون تحقیقات پژوهشی عمیقی در باب سبک زندگی امامزادگان صورت نگرفته که برای رفع این نقیصه برگزاری همایش‌هایی مانند همایش پژوهشی حضرت حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) ضرورت دارد که در این راستا باید از نظر نخبگان برای تأثیرگذاری بیشتر همایش در جامعه استفاده کرد.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: هرچه قدر میان اوقاف، متولیان بقاع متبرکه و مجموعه‌های دانشگاهی ارتباط عمیق‌تری باشد، به طور طبیعی بر بار علمی همایش و برنامه‌های مشابه افزوده می‌شود.



تفکر شیعی منحصر به جامعه ما نیست



گرایلی با اشاره به اینکه تفکر شیعی منحصر به جامعه ما نیست و دل‌های بسیاری در جاهای مختلف دنیا ارادتمند به اهل بیت(ع) است، افزود: وقتی همایشی به نام ائمه(ع) و فرزندان آنان برگزار می‌شود، به طور طبیعی پژوهشگرِ مسلمان جذب این برنامه می‌شود.



وی با اشاره به اینکه اسلامی که دل‌ها را تسخیر کرده، اسلام مبتنی بر ولایت اهل بیت(ع) است، افزود: حتی اشخاص غیر مسلمان با حضور در این برنامه‌ها در می‌یابند که اسلام واقعی متفاوت با آن چیزی است که جریان‌های تکفیری و سلفی به عنوان اسلام مطرح می‌کند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این نکته که جریان شیعی در زمان امام رضا(ع) اوج پیدا کرد، گفت: اگر می‌خواهیم جریان شیعی را به‌درستی بشناسیم علاوه بر تبیین حرکت امام رضا(ع) باید مناطقی را هم که امام رضا(ع) سفیر فرستادند(قم ـ شیراز ـ طبس) را هم دقیق بررسی کنیم.



گرایلی اظهار کرد: مطرح کردن شهر طبس به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در کشور امکان‌پذیر است مشروط بر اینکه به این مسئله نگاه بخشی نداشته باشیم و تمام مجموعه استان خواستار معرفی طبس به عنوان حرم چهارم اهل بیت(ع) باشند ضمن اینکه استان ما پتانسیل و ظرفیت این اقدام فرهنگی بزرگ را دارد.



وی یادآور شد: معرفی طبس به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) علاوه بر اینکه به لحاظ فرهنگی اقدام تأثیرگذاری است برکات اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای استان دارد.

captcha