دوره آموزشی ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه همدان آغاز شد
کد خبر: 1431692
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

دوره آموزشی ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه همدان آغاز شد

دوره اندیشه: دوره تهذیبی ـ آموزشی «رسم عاشقی» ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه در سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه زنگنه، دامغانی و اردوگاه ابوذر از 28 تیر آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حجت‌الله کشوری دلاور، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، گفت: دوره تهذیبی ـ آموزشی «رسم عاشقی» ویژه داوطلبان ورود به حوزه علمیه در سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه زنگنه، دامغانی و اردوگاه ابوذر از شنبه، 28 تیر آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره 260 نفر در مقطع ورودی‌های پایه تحصیلی سیکل در اردوگاه فرهنگی ـ تربیتی ابوذر و 110 نفر در مقطع ورودی‌های پایه تحصیلی دیپلم و لیسانس در مدارس علمیه زنگنه و دامغانی شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کشوری دلاور بیان کرد: در این دوره کلاس‌هایی به‌صورت کارگاهی با موضوعاتی از قبیل ذی‌طلبگی‌، اخلاق و طلبه‌، شرایط تحصیل در حوزه و درس اخلاق با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه تا دوشنبه، ششم مرداد برگزار می‌شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه همدان بیان کرد: دوره تهذیبی ـ آموزشی «رسم عاشقی» به‌صورت متمرکز میان مدارس علمیه استان در حال برگزاری است و علاوه بر کارگاه‌های آموزشی برنامه‌های فرهنگی‌، ورزشی نیز در آن برگزار می‌شود.

وی گفت: در مدت برگزاری این دوره تعدادی از روحانیان به‌عنوان سرگروه همراه داوطلبان هستند و با آنان در زمینه‌های آموزشی همکاری می‌کنند و آنان را مورد ارزشیابی قرار می‌دهند.

captcha