رمضان؛ ماه خودسازی و اجتناب از معاصی الهی
کد خبر: 1427638
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام مولازاده بیان کرد:

رمضان؛ ماه خودسازی و اجتناب از معاصی الهی

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تبلیغات شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه در ماه رمضان، رحمت و مغفرت الهی به بندگان خدا روی می‌آورد، گفت: رمضان، ماه عبادت، خودسازی و اجتناب از معاصی الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم مولازاده، سرپرست اداره تبلیغات شهرستان کامیاران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با آرزوی توفیق روزه گرفتن برای مسلمانان در ماه رمضان امسال، گفت: خداوند متعال در این ماه همگان را به مهمانی خدا فرامی‌خواند و در این ماه، رحمت و مغفرت الهی به بندگان خدا روی می‌آورد.

وی رمضان را ماهی که روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترساعت‌ها دانست، افزود: ماه رمضان، ماهی که در لحظه لحظه‌اش خدا جاری است و هرآنش سرمایه‌ای است که باید چون جان پاسش داشت، ماهی که یک شب از شب‌های آن ارزشی افزون‌تر از هزار ماه عبادت  به همراه دارد و نباید آن را براحتی از کف داد.

حجت‌الاسلام مولازاده با اعلام اینکه رمضان، بهار قرآن و بهار دعا و مناجات به درگاه پروردگار بی‌نیازاست، بیان کرد: در هیچ ماهی به اندازه ماه رمضان دعا، مناجات، ذکر و نمازهای مستحبی وارد نشده است.

وی اظهار کرد: هر روز رمضان، دعایی خاص و هر شبش نماز و ذکری ویژه خود دارد و در دعاها و مناجات‌های این ماه به همان اندازه که روح بندگی و تضرع به درگاه خداوند و طلب آمرزش و رستگاری از او موج می‌زند، روح انتظار و امید فرارسیدن دولت کریمه اهل‌بیت(ع) نیز جاری است.

سرپرست اداره تبلیغات شهرستان کامیاران با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید «به شب قدر ایمان بیاورید، همانا دراین شب امور یک سال (همه آنچه دریک سال واقع می شود نازل می‌شود)، ادامه داد: در فرصت به‌دست آمده در ماه رمضان ازیک سو به نقش و جایگاهی که حضرت بقیة‌الله الاعظم، ارواحنافداه، به‌عنوان حجت خدا و امام عصر در سراسر جهان هستی و در زندگی همه انسان‌ها دارند، توجه کنیم و آن را بدرستی بشناسیم.

وی یادآور شد: ما باید همچنین به وظیفه و تکلیفی که در برابر آن وجود مقدس که ولی نعمت همه ما و واسطه همه فیوضات الهی هستند، به‌خوبی واقف شویم و بدانیم که همه نعمت‌ها و برکت‌های الهی به سبب وجود ایشان بر ما جاری شده و بنابراین خداوند از بی‌توجهی وغفلت نسبت به آن نخواهد گذشت.

captcha