نقش رسانه‌ در بیان آسیب‌های ماهواره تبیین شود
کد خبر: 1423981
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

نقش رسانه‌ در بیان آسیب‌های ماهواره تبیین شود

گروه اجتماعی: مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ماهواره مهم‌ترین تهدید امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای کشور است، گفت: رسانه‌ها باید آسیب‌های ماهواره را به مردم معرفی کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد ثقفی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی عصر روز گذشته، هشتم تیر در کمیته تبلیغی رسانه‌ای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: از لحاظ قانونی نگهداری، نصب و استفاده از ماهواره غیر‌قانونی بوده و باید روی این موضوع تأکید ویژه‌ای شود تا همه مردم به آن توجه ویژه داشته باشند.



وی با بیان اینکه مردم نسبت به ماهواره نگرش‌های متفاوتی دارند، متذکر شد: گرایش به ماهواره خیلی متعدد بوده و اشخاص به دلایل متفاوتی از آن استفاده می‌کنند. اگر مردم نسبت به این موضوع توجه داشته باشند می‌توانند به‌عنوان یک اهرم بازدارنده در استفاده از ماهواره باشند.



ثقفی با اشاره به دلایل گرایش مردم به استفاده از ماهواره، یادآور شد: تنوع فوق‌العاده و روزافزون شبکه‌ها، کیفیت تصویر، ارزان و سهولت نسب و بهره‌برداری از ماهواره سبب گرایش مردم به ماهواره شده است.



وی پخش برنامه‌های نمایشی را از دلایل دیگر گرایش مردم به ماهواره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 25 درصد مخاطبان ماهواره به‌دنبال برنامه‌های نمایشی هستند.



مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 165 شبکه ماهواره‌ای وجود دارد که در حال پخش سریال تلوزیونی هستند، بیان کرد: از این تعداد 20 شبکه فیلم و سریال به زبان فارسی پخش می‌کنند.



ثقفی با اشاره به فعالیت 40 شبکه اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوانان، افزود: بزرگترین شرکت‌های انیمیشنی جهان به‌دنبال این هستند که سبک زندگی را از طریق انیمیشن به کودکان آموزش دهند.



وی آگاهی از اخبار و تحلیل رویدادهای روز، آشنایی با زندگی مردم خارج از کشور، میل به آگاهی از مسائل پشت پرده دولت‌ها، پخش انواع برنامه‌های ورزشی، فرهنگی، مد لباس و آرایش و بهداشتی و ناکافی بودن اطلاعات مردم نسبت به ماهواره را از دلایل دیگر گرایش مردم به استفاده از ماهواره برشمرد.



مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 24 شبکه ماهواره‌ای روی مباحث قومیتی کار می‌کنند، متذکر شد: بعد از مسئله هسته‌ای و مسائل ادیانی، بحث قومیتی یک فضای جدید است که دشمنان به‌عنوان یک اهرم فشار بر کشور در حال استفاده از آن هستند.



ثقفی با تأکید بر اینکه امروزه ماهواره مهم‌ترین تهدید امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای کشور است، یادآور شد: ما رسانه‌ها باید این آسیب‌های ماهواره و خانواده‌های در معرض آسیب را به مردم معرفی کنیم.



وی تأکید کرد: دشمن از طریق جنگ، تحریم و سایر راه‌ها نتوانست بر ما پیروز شود و امروز از طریق ماهواره کانون خانواده را هدف قرار داده است.



مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی به کمیته تبلیغی رسانه‌ای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: تذکر لسانی، تقبیح استفاده از ماهواره و آسیب‌های آن و کار در حوزه عفاف و حجاب از برنامه‌های این کمیته در سال جاری است. در کنار همه کمیته‌ها و معاونت‌ها باید یک کمیته پایش تشکیل شود تا مصوبات و نحوه عملکرد اعضا را پایش و ارزیابی کند.

captcha