بیان مسائل اخلاقی و اجتماعی در سخنرانی‌های ماه رمضان
کد خبر: 1422513
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
حجت‌الاسلام دستجردی خواستار شد:

بیان مسائل اخلاقی و اجتماعی در سخنرانی‌های ماه رمضان

گروه اجتماعی: امام جمعه رودسر مسائل اخلاقی، ترویج ازدیاد نسل، زکات و وقف در جامعه را از مباحث مورد توجه در سخنرانی‌های ماه رمضان بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی، امام جمعه رودسر روز گذشته، 3 تیر در گردهمایی ائمه جمعه شهرستان رودسر، در آستانه فرا رسیدم ماه مبارک رمضان،  اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماهی است که انسان در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‏ است.

وی با بیان اینکه بخشش و رحمت خداوند در این ماه نسبت به بندگان فزونی خواهد یافت، افزود: در روایات فراوانی از ماه رمضان با عظمت یاد شده است و این ماه سرور و بزرگ همه ماههاست، زیرا در این ماه شبى است که بهتر از هزار ماه است که درهاى آتش بسته و درهاى بهشت باز است؛ لذا باید تلاش کنیم که از فضیلت این ماه کمال بهره‌برداری را نماییم.

امام جمعه رودسر ماه رمضان را ماه استجابت دعا، آمرزش گناهان، زیاد شدن روزی و چند برابر شدن پاداش اعمال نیک و عبادت دانست و ادامه داد: بنابر فرمایش رسول گرامی اسلام(ص) نفس‌‌های انسان در این ماه تسبیح و خواب در آن عبادت و دعاها در آن مستجاب است؛ در واقع ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه های سال است.

حجت‌الاسلام دستجردی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداست البته این میهمانی با میهمانی‌های بشر متفاوت است چون در میهمانی خداوند روح عبودیت و معنویت جاری بوده و در آن از بندگان با مغفرت الهی پذیرایی می‌شود.

این کارشناس دینی در ادامه با بیان اینکه روحانیت در جامعه دارای نقش پر رنگی است و هر کجا روحانیت به عنوان موضوع وارد شده است توانسته نقش کلیدی داشته باشد، گفت: تفاوت شیعه و سنی در جایگاه مرجعیت است و آن طور که در اسلام تعریف شده است مرجعیت در آن جایگاه ندارد .

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان باید به چهار موضوع در سخنرانی‌ها اهمیت وی‍‍ژه‌ای داده شود، خاطرنشان کرد: باید به مسائل اخلاقی، ترویج ازدیاد نسل، زکات و وقف در جامعه توجه گردد؛ متاسفانه آمار وقف در جامعه به نصف و کمتر از آن کاهش یافته است که باید در باب وقف و احیای نیات وقف در جامعه تلاش شود.

captcha