مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 1417791
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه همدان از تأسیس و راه‌اندازی مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان خبر داد و گفت: ثبت نام مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان از شنبه، 24 خرداد آغاز شده است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله کشوری، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، گفت: حوزه علمیه همدان اقدام به تأسیس و راه‌اندازی مدرسه قرآن ویژه آقایان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کرده است.

وی افزود: ثبت نام مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان از شنبه، 24 خرداد آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه دارد و علاقه‌مندان پس از قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه به‌عنوان دانش‌آموز این مدرسه از مهرماه تحصیل خود را شروع می‌کنند.

حجت‌الاسلام کشوری بیان کرد: این مدرسه مخصوص طلابی که پایه دوم و سوم حوزه علمیه را گذرانده‌اند است و آن‌ها پس از قبولی د‌ر آزمون و مصاحبه همچنین موظف به گذراندن یک دوره در تابستان جهت آمادگی حضور در کلاس‌های این مدرسه هستند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه همدان اضافه کرد: در مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان علاوه بر درس‌های حوزه، حفظ قرآن و درس‌‌های مربوط به تفسیر و علوم قرآن نیز به دانش‌پژوهان آموزش داده می‌شود همچنین طلاب که وارد مدرسه قرآن حوزه علمیه می‌شوند حداقل باید دو جزء از قرآن کریم را حفظ باشند.

وی گفت: رویکرد مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان علاوه بر حفظ قرآن تدبر و تفسیر در مفاهیم قرآنی است یعنی آموزش در آن در حوزه قرآنی جامع است، زیرا هدف این مدرسه تربیت نیروهای کارآمد و اثر‌بخش جهت مجموعه‌های قرآنی و به‌عنوان معلم و مبلغ قرآن است.

حجت‌الاسلام کشوری ابراز کرد: مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان دارای کلاس‌های محدود و پذیرش محدود از میان طلاب است که حداکثر 40 نفر را برای سال تحصیلی که از شهریور آغاز می‌شود؛ پذیرش می‌کند و محل دایر شده کلاس‌ها در حوزه علمیه علویون مریانج است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه همدان گفت: مدرسه قرآن حوزه علمیه همدان شبانه‌روزی بوده و علاقه‌مندان و دانش‌آموزان باید در آن اسکان داشته باشند که این نیز یکی دیگر از شرایط پذیرش دانش‌آموز است.

captcha