حاکمیت بخشیدن به فرهنگ اهل‌بیت(ع) از ضروریات تحقق نامگذاری شعار امسال است
کد خبر: 1417296
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

حاکمیت بخشیدن به فرهنگ اهل‌بیت(ع) از ضروریات تحقق نامگذاری شعار امسال است

گروه سیاسی: امام جمعه رضوانشهر حاکمیت بخشیدن به فرهنگ اهل‌بیت(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) و دوری جستن از فرهنگ‌های انحرافی را از جمله ضروریات تحقق نامگذاری شعار سال‌جاری در حوزه فرهنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر روز گذشته، 23 خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تبریک میلاد سراسر نور امام زمان(عج)، به بیان ثمرات ظهور حضرت اشاره کرد و گفت: یکی از آرزوهای بشریت این است که روزی عدالت در کل عالم حاکم شود؛ لذا با ظهور حضرت مهدی(ع) عدالت مطلق در همه جای عالم حاکم خواهد شد و ظلم از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه بشر از ظلم ستمکاران و ابرقدرت‌ها و حاکمان زورگو به ستوه آمده، به گرفتاری مسلمان عراق اشاره کرد و افزود: حکام و شیوخ خوشگذران عربستان و قطر و امارات با پشتیبانی و حمایت مستکبرین عالم درصدد از بین بردن اسلام ناب محمدی(ص) هستند.

این کارشناس دینی تقسیم مساوی ثروت را نتیجه عدالت دانست و ادامه داد: فقر و نداری یکی از نگرانی‌‌های همیشگی بشر است و درصد کمی از مردم ثروتمند هستند و اکثراً متوسط یا  فقیر هستند؛ لذا در پرتو حکومت و عدالت امام زمان(عج) آن‌چنان در زندگی اقتصادی مردم گشایش رخ می‌دهد که فقر و محرومیت به پایان می‌رسد و عموم مردم غنى و بى‌نیازخواهند شد.

حجت‌الاسلام حبیبی مستکبران عالم را عامل اصلی مفاسد دنیا دانست و اظهار کرد: دنیای امروز گرفتار فساد است و متأسفانه در بین مسلمانان نیز رخنه کرده، زیرا مستکبران دوست دارند مردم غرق در فساد باشند و از خدا فاصله بگیرند تا به منافع نامشروع خودشان برسند، اما در زمان حکومت حضرت مهدی(عج)، ریشه فساد و تباهی برکنده و به همه این کارهای زشت پایان داده می‌شود.

وی امنیت عمومی همه مردم را یکی دیگر از ثمرات ظهور خواند و عنوان کرد: در حکومت امام زمان(عج) امنیت وجود دارد، کسی اجازه تعرض به حق دیگری را نخواهد داشت، همه جا آباد و خرم است و همه چیز جای خودش قرار می‌گیرد.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه انجام کارها با صبغه الهی و رنگ خدایی برای آخرت انسان مفید است، اضافه کرد: زوایای تمام کارهای ما تحت نظر خدای متعال است و نامه اعمالمان به امام زمان(عج) عرضه می‌شود و امام زمان(عج) مراقب ما است؛ لذا باید در کارهایمان طوری باشیم که وقتی آنها را به امام عرضه کردیم، آزرده نشود؛ نمی‌توانیم بگوئیم زیر پرچم امام زمان(عج) هستیم و عملاً در آن مسیر نباشیم و مقابله با ظلم و منکرات نکنیم.

روز نیمه شعبان، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است
حجت‌الاسلام حبیبی با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان(ع)، عنوان کرد: روز نیمه شعبان، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است؛ سربازان گمنام امام زمان(عج) با مجاهدت‌های خاموش و بی‌سروصدای خود خدمت‌رسانی می‌کنند و کسی هم متوجه نمی‌شود؛ گاهی اوقات چه بسا بحران‌های بزرگ قرار بوده در کشور اتفاق بیفتد، اما با زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) برطرف شده است.

وی امنیت کشور را مرهون تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دانست و گفت: کشورهای همسایه ما از امنیت بی‌بهره هستند و لذا دشمنان می‌خواهند امنیت کشور ما را نیز زیر سؤال ببرند، ولی مردم کشورما خودشان می‌دانند که امنیت در کشور ما بالا است.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به سالگرد تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره)، ادامه داد: حضرت امام(ره) در سال 59 طی حکمی هفت نفر از نخبگان دانشگاهی را مأمور به تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی کرد تا یک تحول فرهنگی در دانشگاه‌ها ایجاد شود؛ لزوم تغییر فرهنگ شاهنشاهی حاکم بر مراکز علمی کشور، ضرورت حفظ و صیانت جامعه و مراکز علمی و آموزشی از انحرافات، جلوگیری از تسلط استعمارگران بر مراکز دانشگاهی و لزوم استقرار فرهنگ انقلاب اسلامی بر کشور و مراکز علمی از جمله اهداف امام(ره) از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی بود.

وی با تأکید بر ارزیابی نقاط ضعف و قوت فرهنگی با توجه به منویات امام(ره) و رهبری، عنوان کرد: حاکمیت بخشیدن به فرهنگ اهل‌بیت(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) و دوری جستن از فرهنگ‌های انحرافی از جمله ضروریات تحقق نامگذاری شعار امسال در حوزه فرهنگی است، زیرا اگر فرهنگ اهل‌بیت(ع) در جامعه ترویج شود، از فرهنگ‌های انحرافی فاصله خواهیم گرفت.

این کارشناس دینی مساجد را یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ خواند که خداوند به ما مسلمانان داده است و یادآور شد: مساجد، بهترین پایگاه فرهنگی است و اگر از ظرفیت مساجد استفاده بهینه کنیم، صبغه هدایتگری مساجد خودش را نشان خواهد داد؛ آرامش پیدا کردن افراد در گرو قرار گرفتن در فضاهای معنوی هست و مساجد بهترین فضاهای معنوی هستند.

captcha