تسهیل در امر ازدواج را در جامعه تبیین و نهادینه سازیم
کد خبر: 1414118
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

تسهیل در امر ازدواج را در جامعه تبیین و نهادینه سازیم

گروه اجتماعی: استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ازدواج انسان را در مدار برکت قرار می دهد افزود: ید تسهیل در امر ازدواج و فرهنگ ضرورت زیستن در کنار زوج را در جامعه تبیین و نهادینه‌سازی ساخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در همایش «زمزمه محبت» که با حضور 400 زوج جوان با مهریه 14 سکه شب گذشته، 12 خرداد در تالار اجتماعات علامه حلی دانشگاه آزاد زاهدان برگزار شد اظهار کرد: نقش دولت باید به تسهیل برای امر ازدواج و تلاش مردمان و فرهنگ‌سازی در این زمینه به کاهش سن ازدواج در جامعه منتج شود.

استاندار تاکید کرد: تأخیر در ازدواج، از سستی اعتقاد به وعده‌های الهی ریشه می‌گیرد. در اسلام هیچ بنایی نزد خداوند متعال محبوب‌تر و ارزشمندتر از امر ازدواج نیست.

هاشمی گفت: ازدواج بزرگ‏ترین و مهم‏ترین حادثه زندگى انسان است و دختران و پسران میوه‏‌هاى باغ زندگى انسان‏هایند و دست آفرینش نوعى جاذبه و کشش درونى در آن‏ها به ودیعت نهاده است، اضطراب و ناآرامى آنان در این سنین از طریق ازدواج به سکونت و آرامش تبدیل مى‏‌شود.

وی در جمع زوج‌های جوان در همایش زمزمه محبت ابراز کرد: بدون شک نیمی از ایمان انسان در گرو ازدواج و عمل به سنت رسول مکرم اسلام(ص) است. ازدواج حرکتی است که موج سرور را شکل می‌دهد و خداوند متعال خریدار این شادی و سرور حاصل از پیوند است.

هاشمی افزود: هیچ انسانى به تنهایى کامل نیست و پیوسته در جهت جبران کمبود خویش تلاش مى‏‌کند. جوان در پى رسیدن به استقلال فکرى است؛ براى جبران نواقص و تأمین نیازهاى بى شمار خود به سوى ازدواج سوق داده مى‏‌شود و با گزینش همسرى مناسب و شایسته موجبات رشد و تکامل خویش را فراهم مى‏ کند.

استاندار با بیان اینکه ازدواج انسان را در مدار برکت قرار می‌‌دهد افزود: یکی از دلایل افزایش صعودی سن ازدواج در جامعه به دلیل دشوار ساختن مسیر ازدواج برای جوانان است.

وی با اشاره به اینکه باید تسهیل در امر ازدواج و فرهنگ ضرورت زیستن در کنار زوج را در جامعه تبیین و نهادینه سازی ساخت افزود: تلاش ها و اقدامات دولت و همکاری مردم باید در راستای ایجاد پیوند اسان و ارزان سوق پیدا کند.

هاشمی تأکید کرد: موانع ازدواج از پیش روی جوانان باید برداشته شود و جوانان به امر مقدس ازدواج تشویق شوند.

استاندار تقویت و ایجاد تشکل‌های مردم نهاد را به منظور دستیابی به این مهم ضروری خواند و افزود: باید نقش مردمان در راستای کاهش سن ازدواج و تلاش دولت با هدف ایجاد شرایط ازدواج اسان برنامه ریزی و شکل گیرد.

captcha