صدای قرآن باید به همه بشریت رسانده شود
کد خبر: 1413033
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
امام‌جمعه جهرم:

صدای قرآن باید به همه بشریت رسانده شود

خبرنگاران افتخاری/ عبدالرحمن رحمانیان: حجت‌الاسلام دژکام در مراسم جشن اعیاد شعبانیه با اشاره به آیه «الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا» و بیان اینکه قرآن برای تمام بشریت نازل شده است، گفت: صدای قرآن باید به همه بشریت رسانده شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام، امام‌جمعه جهرم در مراسمی که به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه میلاد بابرکت قمر بنی‌هاشم حضرت عباس(ع) در مسجد حضرت اباالفضل‌العباس(ع) جهرم برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، بزرگداشت شعار الهی را امری پسندیده خواند و جشن میلادهای شعبان را شعار الهی برشمرد.

وی با اشاره به آیات قرآن در مورد کسانی که خدا از آن‌ها تعریف کرده، از جمله 14 معصوم(ع) مطالبی بیان کرد و تبعیت از آن‌ها را مورد تأکید قرار داد.

دژکام در همین زمینه با اشاره به آیه «الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لایخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا» و بیان اینکه قرآن برای تمام بشریت نازل شده است، گفت: صدای قرآن باید به همه بشریت رسانده شود که برخی افراد در کسوت روحانیت افتخار انجام این کار را پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جهان هستند افراد بسیاری که هنوز صدای قرآن را نشنیده‌اند، وظیفه تبلیغ دین را متوجه مسلمانان دانست و افزود: اگر ما این کار را نکنیم دیگران قرآن را به نفع وهابیت مصادره می‌کنند.

امام‌جمعه جهرم با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری از مسائل فرهنگی و تحریف‌هایی که در سخنان ایشان انجام می‌شود، اظهار کرد: امروز ما در درون خودمان هم مشکل داریم و باید هوشیار باشیم.

دژکام به کارهایی که به نام فرهنگ و با پول دولتی در تحریم است، انجام می‌شود از جمله احیای برخی آتشکده‌ها، ترویج درویش‌گری و ... اشاره کرد و فرهنگی نبودن چنین کارهایی را متذکر شد.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه گفت: ما برای این کارها انقلاب نکردیم بلکه برای سوق دادن دنیا به سمت اسلام ناب محمدی(ص) انقلاب کردیم.

دژکام با بیان اینکه برخی مراکز با پول‌های مردم کارهایی که ارزشی در تبلیغ رسالات الهی ندارد انجام می‌دهند، از صرف چنین هزینه‌هایی انتقاد کرد و خواستار دقت در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) مصداق «الذین یبلغون رسالات الله» هستند، شما هم ببینید کجای این مسئله هستید، از جوانان و طلبه‌ها خواست که بنا به فرمایش رهبر انقلاب وارد میدان فرهنگی شوند و به یاری پیشکسوتان حوزه دین و فرهنگ بیایند.

امام‌جمعه جهرم با یادآوری نگرانی رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله فرهنگی و در مورد ترویج استفاده از مشروبات الکلی در بین جوانان و جامعه شدیداً هشدار داد و خواستار مراقبت و دقت همگان در این زمینه شد و به بیان برخی مضرات استفاده مشروبات الکلی از جمله بی‌تفاوتی نسبت به ناموس و ... پرداخت.

دژکام در ادامه به آمار بالای سقط جنین اشاره کرد و ضمن هشدار در این زمینه، این کار را کاری حرام خواند و گناه آن را متوجه پزشک یا مامایی که سقط را انجام می‌دهد، والدینی که تصمیم به سقط جنین چند ماهه خود می‌گیرند و کسانی که در برابر این اعمال سکوت می‌کنند، دانست.

امام‌جمعه جهرم همچنین، به تلاش برای افزایش جمعیت در بین وهابیون در جهان اشاره کرد و از ضعیف شدن توکل برخی افراد به خداوند و سقط جنینی که خداوند به آن‌ها عطا کرده به بهانه ناتوانی در بزرگ کردنش به شدت انتقاد کرد.

وی همچنین، در ادامه سخنان خود در این زمینه هزینه‌های فراوان افرادی که نابارور هستند برای داشتن فرزند را یادآور شد و سکوت در مقابل سقط جنین را نکوهش کرد.

امام‌جمعه جهرم در ادامه توضیح آیه مذکور به صفت دیگر کسانی که خدا از آن‌ها تعریف می‌کند اشاره کرد و گفت: خداترسی، صفت دیگر این‌گونه افراد علاوه بر تبلیغ رسالات الهی است.

وی گفت: یکی از معانی از خدا ترسیدن، یعنی ترس از کارهایی که خداوند را به غضب می‌آورد و معنای دیگر آن در دل داشتن ترس از عظمت و هیبت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان جهرم در بخش دیگری از سخنان خود، شناخت خدا و رفتن به‌سوی خداشناسی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب که می‌فرماید «در مسیر انقلاب باید به فتح‌الفتوح برسیم»، گفت: فتح‌الفتوح برای انقلاب اسلامی، تربیت انسان است و اگر انسان خداشناس و خدا ترس تربیت کردیم، فتح‌الفتوح انجام داده‌ایم در غیر این صورت، به اوج هدف انقلاب نرسیده‌ایم.

وی از دستاوردهای هسته‌ای به فتح قریب یاد کرد و معامله بر سر این دستاوردها را ناممکن دانست و فتح‌الفتوح را فراتر از این چیزها یعنی تربیت انسان خداترس دانست.

دژکام با اشاره به تعطیلی مدارس و فعالیت‌های مراکز آموزشی و کلاس‌های تابستانی در رشته‌های متنوع و مختلف، از کمرنگ بودن کلاس آموزش قرآن در بین این فعالیت‌ها انتقاد کرد و گفت: برای انسان‌سازی، آموزش قرآن نیاز است.

وی افزود: ما به امثال شهید احمدی‌روشن افتخار می‌کنیم که با داشتن تخصص در فیزیک اتمی، ولی انسان بود و انسان بودنش را نه از فیزیک بلکه از قرآن گرفته بود.

امام‌جمعه جهرم در ادامه سخنان خود با یادآوری جان‌فشانی‌ها و شجاعت شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بر نترسیدن از غیر خدا در کارها تأکید کرد و گفت: امروز ندای هل من ناصر امام حسین(ع) بلند است و نهضت حسینی باید جهانی شود.

وی سوریه را خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل برشمرد و اظهار کرد: امروز فلسفه و فکر نهضت حسینی، به فکر مردم سوریه بودن را ندا می‌دهد و حسینی بودن تطابقی با بی‌توجهی به مسئله سوریه ندارد.

دژکام با بیان اینکه امروز دولت به تنهایی نمی‌تواند این وظیفه را انجام دهد، از مردم خواست که در کمک به مردم سوریه به وظایف خود عمل کنند و شعار حمایت از مردم و شیعیان سوریه را محکم ابراز کنند.

وی بر حفظ غیرت مذهبی تأکید کرد و گفت: عالم سیاست پرپیچ و خم است و بگذارید دولت کار خود را انجام دهد و اگر منحرف شد، رهبر معظم انقلاب هستند و کار را درست می‌کنند.

دژکام در پایان سخنان خود با ذکر خاطره‌ای از امام‌جمعه فقید جهرم، آیت‌الله سیدحسین آیت‌اللهی، بر حفظ جهرم به‌عنوان شهری کاملاً شیعی، ولایی و دارالمؤمنین تأکید کرد.

یادآور می‌شود، در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام کارگر، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) جهرم با تبریک اعیاد شعبانیه، به میهمانان و شرکت‌کنندگان در مراسم خیر مقدم گفت. همچنین، گروه تواشیح نجم‌الثاقب جهرم به اجرای برنامه تواشیح پرداخت و در پایان نیز صدرا، مداح اهل بیت(ع) به مداحی در مدح اهل بیت(ع) پرداخت. اعطای کمک‌هزینه سفر مشهد مقدس به سه نفر از حضار به قید قرعه از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

captcha