احترام به جانبازان نهادینه کردن ایثار در جامعه است
کد خبر: 1412506
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

احترام به جانبازان نهادینه کردن ایثار در جامعه است

گروه سیاسی: امام جمعه رضوانشهر گفت: در واقع جانبازان ذخیره‌های باارزش دانشگاه جهاد هستند و لذا احترام به جانبازان نهادینه کردن ایثار در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر، روز گذشته، 9 خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه  این شهر، ماه شعبان را فصل دعا و مناجات و ارتباط بیشتر با خدا دانست و گفت: ماه پر فضیلت شعبان، اعیاد شعبانیه، میلاد حضرت سیدالشهداء(ع) و حضرت سیدالساجدین امام زین‌العابدین(ع) و قمر بنی‌هاشم اباالفضل‌العباس(ع) را تبریک عرض می‌کنیم.

وی با تبریک روز پاسدار و جانباز، افزود: پاسداران جان برکف و جانبازان دلیر، پاسداران همیشگی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و رهبر معظم انقلاب فرمودند «احترام، تکریم و تجلیل جانبازان به معنای به‌عرصه آوردن تمثل واقعی ایثاراست»؛ در واقع جانبازان ذخیره‌های باارزش دانشگاه جهاد هستند و لذا احترام به جانبازان نهادینه کردن ایثار در جامعه است.

حجت‌الاسلام حبیبی بیان کرد: دعا کردن همراه با ناله و تضرع به درگاه خدا سبب عنایت  الهی به بندگان  می‌شود.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه دعاکردن به معنی دعوت خدا از مردم نیز است، افزود: سنت الهی دعوت از مردم برای پذیرفتن حق و اتمام حجت بر آنها است و اگر این دعوت نباشد، مردم ارزشی ندارند؛ آنچه انسان‌ها را موجود برتر و ارزشمند می‌کند، پذیرش دعوت خدا است؛ دعا روح عبادت است و خداوند در قرآن می‌فرماید «بشر را برای دعا کردن آفریدم».

تکذیب دین را موجب سقوط ارزش انسان است
این کارشناس دینی تکذیب دین را موجب سقوط ارزش انسان خواند و ادامه داد: دعا و مناجات با خدا وسیله تحصیل ارزش‌ها است؛ در واقع انسان منهای هدایت و عبادت ناچیز است.

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه دعوت به حق از شئون ربوبیت خداوند است، گفت: هستی برای انسان آفریده شده و انسان هم برای پذیرش حق و عبادت خداوند؛ لذا محور هستی معنویات است.

امام جمعه رضوانشهر گفتن «الحَمدُلِلَّه» را نعمتی دانست که خدا توفیقش را به ما می‌دهد و ادامه داد: این نعمت بالاتر از نعمات مادی است، اما شکر سه قسمت دارد 1.شکر درونیِ و قلبی، 2.شکر لفظی و 3.شکر عملی؛ شکر قلبی یعنی انسان در دلش بداندکه این نعمت را چه کسی به او داده و همین که دانست شکر قلبی است؛ زمانی که حمد را به زبان می‌آورد، شکر لفظی کرده و وقتی نعمت را در راه رضای آن کسی که به او بخشیده مصرف کند، شکر عملی بجا آورده است؛ شکر عملی مانع از معصیت می‌شود.

وی به فرارسیدن ایام ارتحال امام(ره) اشاره و عنوان کرد: ایمان و باور عمیق به خدا و قیامت، استقامت در مسیر ایمان و هدف خود، بگونه‌ای که هیچ حادثه‌ای او را از پیمودن مسیر متوقف نکرد، و شجاعت و شهامت از ویژگی‌‌های ممتاز امام راحل بود؛ امام عزت و استقلال را برای ما به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به انتخاب شایسته مقام عظمای ولایت به رهبری نظام، یادآور شد: بیست‌وپنج سال است که مقام معظم رهبری نظام اسلامی را به زیبایی و با اقتدار مدیریت می‌کنند و حتی دشمنان هم به این مسئله معترف هستند؛ مدیریت جریانات پس از انتخابات 88، یک نمونه از مدیریت‌های مقام معظم رهبری بود؛ ان‌شاءالله خداوند ما را قدردان نظام اسلامی و رهبرمان قراردهد.

captcha