کتاب «برگی از چهل و پنج روز مقاومت» نقد می‌شود
کد خبر: 1409277
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

کتاب «برگی از چهل و پنج روز مقاومت» نقد می‌شود

گروه اجتماعی: با همکاری حوزه هنری، کتابخانه مرکزی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نشست بررسی و تحلیل کتاب «برگی از چهل و پنج روز مقاومت» تدوین فاطمه دریکوندی با موضوع ثبت لحظه‌های ایثار و مقاومت مردم خرمشهر برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام خبر برگزاری نشست بررسی و تحلیل کتاب «برگی از چهل و پنج روز مقاومت» تدوین فاطمه دریکوندی، گفت: این کتاب در 144 صفحه و در شمارگان 3000 جلد توسط اداره کل حفظ آثار و نشر دستاوردهای دفاع مقدس خوزستان و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان منتشر شده است.

این نشست با حضور جمعی از فعالان فرهنگی ادبیات دفاع مقدس و خانواده مرحومه دریکوندی جمعه دوم خرداد در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار می‌شود.

فاطمه دریکوندی متولد 1355 و ساکن شهرستان اهواز از هنرمندان عرصه پایداری بود. وی از سن پنج سالگی دچار معلولیت جسمی حرکتی شده بود.  فعالیت‌های او از سال 1375 شروع شد و کار تحقیق در مورد 14 شهید را به عهده داشت. دریکوندی، توانست مجموعه‌ای تحت عنوان «از آن همه سردار» را جمع‌آوری و در 2 نوبت به چاپ رساند.

وی در سال‌های 80 تا 86 در گرامیداشت روز جهانی معلولین رتبه نخست کشوری را کسب کرد و در جشنواره داستان‌نویسی بندرعباس مقام اول کشوری را احراز کرد. او همچنین به عنوان یکی از پنج نویسنده برتر استان خوزستان در حوزه‌های خاطره‌نویسی و ثبت دقایق جنگ تحمیلی معرفی شد و در مسابقه مقاله‌نویسی طلایه‌داران جامعه پزشکی رتبه دوم را به دست آورد.

دریکوندی بهمن ماه 89 در ششمین جشنواره ادبیات داستان‌نویسی بسیج مقام آورد و در همان سال در اولین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مقامی به دست آورد. همچنین در سال 90 تقدیرنامه بنیاد مهدویت را دریافت کرد. وی در دومین جشنواره خاطره‌نویسی با عنوان «کوچه آفتاب» دوم آذر ماه سال 90 حائز رتبه شد.

captcha