خانواده کانون تبیین آموزه‌های اسلامی و دینی به فرزندان است
کد خبر: 1408686
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

خانواده کانون تبیین آموزه‌های اسلامی و دینی به فرزندان است

گروه اجتماعی: فرماندار رودسر با بیان اینکه خانواده کانونی برای مطرح کردن آموزه‌های اسلامی و دینی به فرزندان است، گفت: تربیت درست فرزندان در خانواده می‌تواند سبب ایجاد جامعه سالم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، امیر جانبازی رودسری، فرماندار شهرستان رودسر روز گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه، در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودسر با بیان اینکه خانواده به عنوان کانون اصلی جامعه است، گفت: این کانون بستری است برای مطرح کردن آموزه‌های اسلامی و دینی به فرزندان و لذا تربیت درست فرزندان در خانواده می‌تواند سبب ایجاد جامعه سالم شود .
وی در ادامه افزود: دو عامل ترویج فرهنگ؛ گفت و شنود و بیان مشکلات در خانواده و همچنین دوری جستن از ایجاد فضاهای ملتهب در خانواده و فراهم کردن محیط امن و آرام برای بیان مشکلات فرزندان می‌تواند گرایش آنان به گروه‌های خارج از خانه و خانواده را کاهش دهد که این امر سبب خواهد شد این آینده‌سازان که دارای ضمیر پاک هستند از گزند حوادث و آسیب‌های اجتماعی بدور باشند.
این مقام مسئول اضافه کرد: باید تلاش شود تا با تربیت درست فرزندان در جامعه و آشنا کردن آنان با آسیب‌های احتمالی و خطرات موجود در جامعه آنان را بیمه کرد تا شاهد گرایش جوانان به مواد مخدر نباشیم.
جانبازی تأکید کرد: خانواده هسته اصلی جوامع بشری است و اصلاح رفتارها در خانواده می‌تواند فرزندانی فعال و تولیدگر و مفید را به جامعه ارائه دهد.
فرماندار رودسر هدف از برگزاری جلسه تشکیل پنج کمیته و فراهم کردن امکانات و ارائه راهکارهای فرهنگی و اجرایی برای پیشگیری و ایجاد زمینه‌های لازم حقوقی برای معتادان و خانواده‌های آنان پس از ترک، ایجاد فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت جدی مردم و سازماندهی مردم برای پیشگیری از ابلاع به مواد مخدر عنوان کرد.
سردار شعبان پایمرد، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودسر در ادامه با بیان اینکه ترک اعتیاد و برگردانندن معتاد به زندگی نوعی معجزه است، افزود: اعتیاد یکی از مهم‌ترین معضلات کشور است و عواملی همچون بیکاری، تورم و وجود معضلات اجتماعی به این مقوله دامن زده است.
وی با اشاره به اینکه برخورد پلیس با معتادان برخوردی کوتاه‌مدت است، گفت: رشد بی‌رویه اعتیاد در مدارس و دانشگاه‌ها نگران‌کننده است و باید با انقلابی درونی و اجتماعی معضل مواد مخدر حل شود.

captcha