نمایش قرآنی به دستخط مبارک حضرت علی(ع) در نمایشگاه آستان قدس رضوی
کد خبر: 1406217
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
به مناسبت میلاد امام علی(ع) صورت گرفت؛

نمایش قرآنی به دستخط مبارک حضرت علی(ع) در نمایشگاه آستان قدس رضوی

گروه اجتماعی: به مناسبت ولادت با سعادت امام علی(ع)، قرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) که بر روی پوست آهو با خط کوفی کتابت شده در نمایشگاهی از کتب خطی که در آستان قدس رضوی برپا شده، به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمد جواد قوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت ولادت با سعادت امام علی(ع)، گنجینه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی، چاپی، پایان‌نامه‌ها و نرم‌افزارهایی با موضوع حضرت علی(ع) در قالب نمایشگاهی علمی و پژوهشی از تاریخ 22 تا28 اردیبهشت‌‌ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر قرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) که بر روی پوست آهو با خط کوفی کتابت شده کتب خطی ارزشمندی مانند صد کلمه علوی، مناجات نامه منظوم حضرت علی(ع)، دعای کمیل و نهج البلاغه در معرض نمایش عموم قرارگرفته است.

قوی، راه سعادت، علم الیقین، نور علی نور، ابواب‌الحکم و فصول العلیه را از عناوین کتب چاپ سنگی این نمایشگاه عنوان کرد  و یادآور شد: در بخش دیگری از این نمایشگاه پایانه و نرم افزارهای ارزشمندی با موضوع حضرت علی(ع) در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی افزود: کتای‌های چاپی کم نظیری از آثار و تألیفات دانشمندان بزرگ اسلامی مانند پرتوی از خورشید پرفروغ امام علی(ع)، سیره علوی، سیاست‌نامه امام علی(ع)، اندیشه سیاسی در گفتمان علوی و رفتارشناسی امام علی(ع) در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ابراز کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای مجموعه های خطی وچاپی بی‌نظیری در موضوعات مختلف می باشد که به مناسبت های مختلف بخشی از آن‌ها در قالب نمایشگاه به نمایش در می‌آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «گنجینه آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع)»، از 22 تا 28 اردیبهشت‌ماه، صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

captcha