لزوم توجه به امر مدرسه‌سازی در گسترش فرهنگ نیکوکاری در جامعه
کد خبر: 1405239
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

لزوم توجه به امر مدرسه‌سازی در گسترش فرهنگ نیکوکاری در جامعه

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: مدرسه‌سازی تنها یک مدرسه ساختن نیست، بلکه یک بازدهی اخلاقی گسترده در سطح جامعه دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، خدیجه نیزاری، رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور امروز، 20 اردیبهشت در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان با اشاره به ولادت امام جواد(ع) اظهار کرد: ما باید از جود و کرم امام جواد(ع) در کار خود بهره‌مند شویم و از آن در اقدامات خود به بهترین نحو استفاده کنیم.



رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: مدرسه‌سازی تنها یک مدرسه ساختن نیست، بلکه یک بازدهی اخلاقی گسترده در سطح جامعه دارد.



وی با اشاره به آیات 1 و 2 سوره دهر«هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنسَانِ حِینٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُن شَیْئًا مَّذْکُورًا(1) إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَّبْتَلِیهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِیعًا بَصِیرًا(2)؛ آیا زمانى طولانى بر انسان گذشت که چیز قابل ذکرى نبود و ما انسان را از نطفه مختلطى آفریدیم و او را مى‌‏آزماییم بدین جهت او را شنوا و بینا قرار دادیم»، اظهار کرد: انسان برای آزموده‌شدن، تجلی استعدادها و تبدیل قوه‌ها به فعل خلق شده است.



وجود 6 هزار پروژه نیمه‌تمام مدرسه‌سازی در کشور



رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با اشاره به آیه 48 سوره مائده « ... فَاسْتبِقُواْ الْخَیْرَ تِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعاً فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ فِیهِ تَخْتِلفُونَ‏؛ پس در کارهاى نیک سبقت بگیرید، بازگشت همه‏ى شما به‌سوى خداست، پس او شمارا به آنچه در آن اختلاف مى‌‏کردید آگاه خواهد ساخت»، بیان کرد: ما از فرصت عمر برای انجام کارهای نیک بهره گیریم.



نیزاری در ادامه با اشاره به 6 هزار پروژه نیمه تمام مدرسه‌سازی گفت: در حال حاضر 25 هزار 530 نفر خیر وجود دارد که از این تعداد 17 هزار و 457 نفر مرد و 4339 خیر زن و 3734 خیر حقوقی و بالغ بر 500 هزار نفر همیاران خیر هستند.



کمک به مناطق محروم، خیر کثیری است که باید سرلوحه کار ما قرار گیرد



محمد حسینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندارخراسان جنوبی در این جشنواره گفت: کمک به مناطق محروم، خیر کثیری است که باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.



معاون سیاسی ـ امنیتی استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور دل در گروی کشور و آبادانی مملکت خود دارند باید در امر مدرسه‌سازی شریک و برای پیشرفت ایران گام‌هایی بردارند.



حسینی با تأکید بر اینکه در حال حاضر باید از کار کمی به سمت‌وسوی اقدامات کیفی پیش رویم، بیان کرد: بخش‌های خصوصی هم باید در پیشبرد اهداف کشور راهبردها را مشخص و بر طبق آن حرکت کنند تا ایران در سال 1404 به قدرت برتر کشور تبدیل شود.

captcha