کار و کوشش از ارکان تحقق عزت نفس آدمی است
کد خبر: 1399741
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

کار و کوشش از ارکان تحقق عزت نفس آدمی است

گروه سیاسی: امام جمعه رضوانشهر با اشاره به آثار و برکات کار و کوشش، گفت: کار و کوشش از ارکان تحقق عزت نفس و ملاک شخصیت آدمی است، زیرا زیرا کار ما را عزیز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر روز گذشته، 5 اردیبهشت‌ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: اگر می‌خواهید حیات پاک و طیب داشته باشید، عمل صالح انجام دهید و ایمان داشته باشیم؛ اگر کسی دنبال گناه باشد، از ایمان هم فاصله خواهد گرفت و بهره‌ای از آن نخواهد برد.

با تأکید بر پرهیز از سستی و تنبلی، افزود: اگر انسان برای رسیدن به زندگی بهتر فعالیت و تحرک نداشته باشد، به چیزی نمی‌رسد؛ برای داشتن آینده بهتر باید کار و تلاش کنیم؛ پیامبر(ص) در روایتی اهتمام ورزیدن در طلب معیشت و سختی کشیدن برای تأمین معاش را کفاره گناهان می‌داند.

امام جمعه رضوانشهر به آثار و برکات کار و کوشش اشاره و تصریح کرد: یکی از ثمرات کار و تلاش، همنشینی انسان با پیامبران الهی است؛ رسول خدا(ص) فرمود: «آنکه از حاصل دسترنج خود ارتزاق کند در روز قیامت در جمع پیامبران جای دارد و ثواب پیامبران را دریافت می‌کند»؛ عزت‌مندی از دیگر آثار کار و تلاش است و آدمی به طور طبیعی دوست دارد عزیز باشد؛ لذا کار و کوشش از ارکان تحقق عزت نفس و حفظ آن و ملاک شخصیت آدمی است، زیرا کار ما را عزیز می‌کند و وسیله حفظ آبروی ماست.

حجت‌الاسلام حبیبی اضافه کرد: کشاورزان از جمله با ارزش‌ترین و شریف‌ترین اقشار جامعه هستند که با دست‌رنج خود هم روزی حلال کسب می‌کنند و هم در چرخش هر چه بهتر اقتصاد کشور سهیم هستند.

وی با تبریک فرا رسیدن روز ملی شوراهای اسلامی، این روز را به اعضای شورای شهر تبریک گفت و ادامه داد: شهرداری ما با امکانات بسیار اندکی که دارند، ولی به صورت جهادی خدمات ارائه می‌دهند؛ وقتی امکانات کم باشد تلاش زیاد و حرکت جهادی می‌شود؛ ان‌شاءالله که بتوانیم شهری زیبا و پاک با امکانات مناسب داشته باشیم.

امام جمعه رضوانشهر متذکر شد: همه ما اعم از مسئولان و مردم باید به فکر این باشیم که دست به دست هم بدهیم و به فکر سازندگی مادی و معنوی باشیم؛ هم مسئولان باید تحمل شنیدن نقد و انتقاد و گله و شکایت را داشته باشند و آستانه تحمل و صبرشان را بالا ببرند؛ از آن طرف مردم عزیز ما و کسانی که می‌خواهند انتقاد بکنند باید مواظب باشند نیتشان سازندگی مادی و معنوی باشد.

وی اضافه کرد: در نقد و انتقاد نمی‌خواهیم طرف مقابل را به خاک مذلت بنشانیم؛ انتقادها به نیت سازندگی است و انتقاد به هر مجموعه‌ای برای رساندن آن مسئول و مجموعه به موفقیت است؛ البته امکان دارد بعضی‌ها دنبال منافع خودشان باشند.

captcha