توجه به فرهنگ دینی سبب کاهش معضلات فرهنگی در جامعه می‌شود
کد خبر: 1399592
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

توجه به فرهنگ دینی سبب کاهش معضلات فرهنگی در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع شورای هیئات مذهبی استان گفت: توجه به فرهنگ دینی سبب کاهش معضلات فرهنگی در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید‌عبدالرشید موسوی متین، معاون فرهنگی ـ پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 6 اردیبهشت در جمع شورای هیئات مذهبی استان با تأکید بر هم‌فکری و خرد جمعی در برنامه‌ها گفت: مقوله فرهنگ، وسیع، نامحدود و تأثیرگذار بر سایر بخش‌های کشور است و هرچه بتوانیم بیشتر و بهتر به این مهم توجه ‌و نسبت به ارتقاء آن اهتمام کنیم، ثمرۀ آن را به بهترین نحو می‌بینیم و شاهد رفع مشکلات و معضلات نیز هستیم و هر زمان که به فرهنگ بی‌توجه باشیم به عواقب سوء و گرفتاری‌های متعدد مبتلا می‌شویم.
وی با مثبت ارزیابی کردن هم‌فکری و استفاده از خرد جمعی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی ـ دینی افزود: شور و مشورت در اسلام امری پسندیده و مورد تأکید است و در بسیاری از موارد مشکل‌گشا و مفید بوده است چرا‌که نظرات صحیح دیگران و راهکارهای مؤثر لحاظ شده و در مجموع موجب موفقیت و پیشرفت شده است.
معاون فرهنگی ـ پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال در توجه به مسائل فرهنگی اظهار کرد: با عنایت به جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی و انتظارات مردم از نظام در تقویت مبانی دینی و فراهم کردن رشد معنویت در کشور، سزاوار است به مقوله فرهنگ توجه شود و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با مدیریت جهادی در استفاده از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها اقدام کنیم.
حجت‌الاسلام موسوی متین در بخش دیگری از اظهارات خویش با اشاره به وضعیت برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرها و هم‌چنین بیان موانع و مشکلات موجود در استان اضافه کرد: بیشتر مساجد فاقد امام جماعت هستند و عدم تأمین مالی امام جماعت مهم‌ترین مشکل و موانع بوده است و در صورت تأمین اعتبار می‌توان نسبت به برگزاری نماز جماعت در این وعده برنامه‌ریزی کرد.
وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اعتباری دستگاه‌های فرهنگی و ازدیاد حجم برنامه‌ها، امکان تأمین مالی امام جماعت توسط یک دستگاه امکان‌پذیر نیست لذا لازم است مردم و همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص مشارکت کنند.

captcha