چرخه سوخت هسته‌ای کشور ثمره خون پاک شهداست
کد خبر: 1397622
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

چرخه سوخت هسته‌ای کشور ثمره خون پاک شهداست

گروه سیاسی: پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن اقتصاد را وابسته به فناوری هسته‌ای دانست و تأکید کرد: نگذارید چرخه سوخت هسته‌ای کشور که ثمره خون پاک شهداست زیر پای استکبار و دشمنان پایمال شود؛ چراکه شما در روز قیامت در مقابل خداوند، شهدا و خانواده‌های آنان پاسخگو و مسئول هستید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، رحیم احمدی‌روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن امروز، 31 فروردین ‌در جشن هسته‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با بیان اینکه عَلم دانش هسته‌ای در کشور هیچ‌گاه بر زمین نمی‌ماند، اظهار کرد: پس از شهادت شهدای هسته‌ای دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته‌های هسته‌ای اعلام آمادگی کردند و نگذاشتند که جبهه علم و فناوری کشور خالی بماند.

وی با بیان اینکه شهادت شهدای هسته‌ای ثابت کرد که اقتصاد کشور بدون انرژی هسته‌ای نمی‌چرخد، اقتصاد را وابسته به فناوری هسته‌ای دانست.

پدر شهید احمدی‌روشن گفت: عده‌ای می‌گفتند که اقتصاد ما بدون انرژی هسته‌ای و سانتوفیوژ نیز خواهد چرخید اما گذر زمان و شهادت ‌شهدای هسته‌ای ثابت کرد اگر چرخ هسته‌ای نچرخد نه تنها اقتصاد بلکه هیچ چیز نخواهد چرخید.

وی تربیت‌یافتگی شهید احمدی روشن در مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ اصیل ناب محمدی را عامل اصلی کمال و رستگاری او دانست و افزود: رشد و تربیت فرزندان زیر سایه مکتب اسلام و اهل بیت(ع) موجب سرافرازی و کمال خود شخص، خانواده و نظام اسلامی می‌شود.

فرهنگ حاکم بر شهدا فرهنگ اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) بود

پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه فرهنگ حاکم بر شهدا فرهنگ اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) بود، بر لزوم الگو‌گیری از شهدا در تمام عرصه و لحظه‌های زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های فراوان شهید مصطفی احمدی روشن، اظهار کرد: شهید احمدی روشن ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی فراوانی داشت که همه اقشار جامعه می‌تواند از این ویژگی‌ها در راستای کمال و سعادت خود الگو‌برداری کند.

پدر شهید احمدی روشن احترام فراوان فرزند شهیدش به پدر و مادر را یکی از ویژگی‌های خاص وی دانست و با بیان خاطره‌ای، بیان کرد: یک روز شهید احمدی روشن در پشت میز کار خود نشسته بود تلفن همراه او زنگ خورد او از پشت میز کار خود بلند شد و سر خود را بر روی میز به حالت سجده قرار داد و با حالتی خاضعانه تلفن خود را جواب داد و گفت سلام سردار همه همکاران او متوجه شدند که او به مادر خود این چنین احترام کرده است.

دعای پدر و مادر، راز موفقیت شهید احمدی روشن بود

وی با بیان اینکه دعای پدر و مادر همیشه بدرقه راه شهید احمدی روشن بود، راز موفقیت و کمال او را در این مهم دانست و گفت: اگر دعای پدر و مادر بدرقه راه فرزندان باشد به یقین فلاح، رستگاری و عاقبت بخیری نصیب آنان می‌شود.

این پدر شهید با اشاره به اینکه شهید احمدی روشن سربازی مخلص و فداکار برای انقلاب، نظام و مردم بود، اظهار کرد: تجلی این ویژگی شهید احمدی روشن در راه اندازی نیروگاه و سایت هسته‌ای ایران که در سال 1382 به تعطیلی کشیده شده بود به عینه دیده شد.

وی گفت: در زمانی‌که سایت هسته‌ای ایران به‌دلیل بی‌تدبیری برخی مسئولان بسته شد، شهید احمدی روشن و چند نفر از همکارانش با پیگیری‌ها مستمر و دستور حضرت آقا پلمپ‌های سایت هسته‌ای را از بین بردند و شبانه‌روز بدون هیچ گونه استراحت غنی‌سازی هسته‌ای را برای نظام به ارمغان آوردند.

پدر شهید احمدی روشن ولایت‌مداری را گل سرسبد ویژگی‌های خاص شهید مصطفی احمدی روشن دانست و اظهار کرد: همه شهدا در طول دفاع مقدس و بعد از آن تأکید داشتند که هیچ‌گاه از ولایت جلو و یا عقب نزنید و شهید احمدی روشن ایستادگی و ولایت‌مداری خود را با شهادت به همگان ثابت کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران باید قدر نعمت ولایت رهبری را به‌خوبی بدانند به انقلاب‌های نیمه تمام کشورهای عربی اشاره و بیان کرد: کشورهای مصر، لیبی و بقیه کشورهای انقلاب کرده، نتیجه انقلاب و قیامشان به کجا ختم شد؟ به یقین خلأ رهبری و ولایت یکی از مهم‌ترین عوامل به نتیجه نرسیدن قیام مردمی در کشورهای عربی بوده است.

مصطفی نه با سخن و تحلیل بلکه با عمل، ولایت‌مداری خود را ثابت کرد

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه مصطفی نه با سخن و تحلیل بلکه با عمل ولایت مداری خود را ثابت کرد، افزود: نه تنها شهید احمدی روشن بلکه تمامی شهدا در طول 35 سال انقلاب با عمل و اطاعت‌پذیری، ولایت‌مداری خود را نشان دادند و توانستند دشمن را در برابر خواسته‌های نظام و رهبری حقیر و ذلیل کنند.

وی با بیان اینکه شهید احمدی‌روشن همه عنایت‌ها و پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را از جانب خدا می‌دانست، اظهار کرد: هیچ‌گاه شهید احمدی روشن پیشرفت‌ها و پیروزهای هسته‌ای را مرهون خدمات و تلاش‌های خود نمی‌دانست و زمام تمام امور را تنها در دست خدا وند متعال می‌دانست.

حفظ انقلاب و نظام؛ از مهم‌ترین درخواست‌های خانواده شهدا از مسئولان 

این پدر شهید به دو خواسته مهم خانواده شهدا از مسئولان و مردم اشاره و بیان کرد: خانواده شهدا به تأسی راه و منش فرزندان خود هیچ‌گونه طلب و درخواست دنیایی و مادی از مسئولان و مردم ندارند و هر آنچه که طلب می‌کنند تنها در راستای اعتلای نظام و کلمه الله است.

وی حفظ انقلاب و نظام را یکی از مهم‌ترین درخواست‌های خانواده شهدا از مسئولان  و مردم دانست و گفت: انقلاب اسلامی با رهبری‌های داهیانه امام‌(ره) و مقام معظم رهبری و خون پاک شهیدان بعد از گذشت 35 سال در اوج عزت و اقتدار قرار دارد که می‌طلبد مسئولان این عزت و اقتدار را مخدوش و تضعیف نکنند.

مسئولان نظام خون شهدا را پایمال نکنند

پدر شهید احمدی‌روشن با تأکید بر اینکه مسئولان خون شهدا را پایمال نکنند، پاسداری از خون شهدا را یکی دیگر از درخواست مهم خانواده شهدا از مسئولان دانست.

وی افزود: نگذارید چرخه سوخت هسته‌ای کشور که ثمره خون پاک شهدا است زیر پای استکبار و دشمنان پایمال شود ، چرا‌که شما در روز قیامت در مقابل خداوند متعال و شهدا و خانواده‌های آن پاسخگو و مسئول هستید.

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه متأسفانه واقعیت‌های کنونی کشور با درخواست ها و مطالبات خانواده شهدا متفاوت است، برخی از رفتارها و اعمال مسئولان و دولتمردان را دور از شأن و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

بیان سخنان دور از شأن و جایگاه نظام بهانه به دست دشمنان می‌دهد

وی به برخی از رفتارها و سخنان دور از شأن مسئولان کشور اشاره و اظهار کرد: اجرای طرح سبد کالا در بین خانوارها، اظهارات تعجب برانگیز مسئول تیم مذاکره‌کنند در ارتباط با از بین بردن تأسیسات هسته‌ای ایران توسط بمب‌های آمریکایی و خالی بودن خزانه دولت، سخنان دور ازشان و جایگاه نظام اسلامی است که بهانه به‌دست دشمنان نظام است.

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه این اظهارات و رفتارها نه تنها موجب دلسردی خانواده شهدا بلکه زمینه ای برای جری‌تر شدن و چراغ سبز نشان دادن به دشمن می‌شود، افزود: پدر و مادر شهید فرزند خود را به هزاران مشکل و سختی بزرگ کرده و تقدیم اسلام می کنند اما نباید شاهد این گونه رفتارهای توهین‌آمیز و دل سرد‌کننده باشند.

اقتدار نظام و خون شهدای هسته‌ای مورد غفلت قرار گرفته است

وی با بیان اینکه بنده بدترین و سخت‌ترین لحاظت عمر زندگی خود را سپری می‌کنم، اظهار کرد: متأسفانه اقتدار نظام و خون پاک و مطهر شهدای هسته‌ای مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است و تحمل این صحنه‌ها و لحظات برای بنده و خانواده‌های شهدا بسیار سخت و سنگین است.

این پدر شهید با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار و عظمت نظام در همه صحنه‌ها، بیان کرد: مسئولان نظام عزت و اقتدار نظام را حفظ کنند و نگذارند که خون پاک شهدا و عزت و اقتدار کشور توسط استکبار و دشمنان خورد و حقیر شود.

captcha