اقتصاد و فرهنگ؛ عمده‌ترین حوزه رویارویی دشمن با نظام اسلامی
کد خبر: 1395079
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

اقتصاد و فرهنگ؛ عمده‌ترین حوزه رویارویی دشمن با نظام اسلامی

گروه سیاسی: امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه امروز اقتصاد و فرهنگ عمده‌ترین حوزه ‌کارزار و رویارویی دشمن با نظام اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری هشدار داده‌اند که رخنه‌ای در جبهه فرهنگی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی، امام جمعه رضوانشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: قطعنامه‌ای که با عنوان راهبرد اتحادیه ‌اروپا درباره ایران به تصویب پارلمان این اتحادیه رسید، آرزوهای بر باد رفته آمریکا و متحدانش را که طی 35 سال گذشته، بارها زیر پای مردم ایران لگدمال شده بود، دوباره زنده کرد.

وی با اشاره به بندهای این قطعنامه، افزود: بر اساس این قطعنامه ایران باید توافقنامه ژنو را بی کم و کاست اجرا کند، ممنوعیت همجنس‌بازی را لغو کند، هر یک از نمایندگان یا هیئت‌های پارلمانی اتحادیه اروپا که به ایران سفر می‌کنند اجازه ملاقات با محکومان امنیتی را داشته باشند، دفتر نمایندگی اتحادیه ‌اروپا در ایران تأسیس گردد تا بر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور نظارت مستقیم داشته باشد، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که منحل اعلام شده بازگشایی شود، به آنچه از نظر اتحادیه اروپا نقض حقوق ‌بشر تلقی می‌شود خاتمه بدهد و به احمد شهید(گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق ‌بشر سازمان ملل متحد) اجازه ورود به ایران داده شود و او بتواند آزادانه با مجرمان و هر کس دیگری که می‌خواهد ملاقات کند؛ البته به چند نمونه دیگر از قوانین جاری کشور نیز به اصطلاح اعتراض شده است.

بندهای قطعنامه اروپا عبرت‌انگیز است

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: این قطعنامه در یک کلام از مردم مسلمان ایران‌ می‌خواهد که از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادی، حاکمیت ملی و همه داشته‌های دیگر خود دست بکشد و به یکی از مستعمرات قرون وسطایی آمریکا و متحدان اروپایی آن تبدیل شود؛ آنها طی سی و چند سال گذشته همه توان خود را برای مقابله با اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به ‌میدان آورده و به اعتراف صریح خود، نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به حمایت قطعنامه اتحادیه اروپا از عوامل ضد انقلاب داخلی و خارجی، متذکر شد: با توجه به برخی از بندهای این قطعنامه می‌توان فهمید که هدف دشمن تضعیف نظام با تقویت جریان‌های سیاسی معاند در داخل کشور است، به همین جهت در این به اصطلاح قطعنامه، حمایت برجسته‌ای از آنها کرده‌ است.

این کارشناس دینی برقراری رابطه اروپا با ایران را با هدف تغییر ایران دانست نه به رسمیت شناختن آن و اضافه کرد: آنها حتی دولت در حال مذاکره با خودشان را به رسمیت نمی‌شناسند و در قطعنامه مذکور، یازدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری را غیر دموکراتیک اعلام کرده‌اند که واقعا عبرت‌انگیز است.

تاکتیک‌های فرهنگی دشمن برای یافتن نقطه آسیب‌پذیر نظام

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «غرب با داشتن کارنامه سیاه در موضوعات مختلف، نباید به خود اجازه دهد در جایگاه مدعی و پرسش‌گر قرار گیرد»، بیان کرد: اکنون در صحنه نبرد و تهاجم فرهنگی که از سوی دشمن در حال انجام است، دیده‌بان هوشیار انقلاب هشدار داده‌اند که رخنه‌ای در جبهه فرهنگی ایجاد شده است.

امام جمعه رضوانشهر اظهار کرد: جهان سلطه پس از آنکه با برخوردهای نظامی مانند جنگ تحمیلی، درگیری‌های داخلی، کودتا و تنش‌های سیاسی داخلی موفق به اجرای نیات خود نشد، فرهنگ ارزشی ما را نشانه رفت؛ لذا آزمون و خطاهای دشمن در تحریم‌های گسترده اقتصادی، ترور دانشمندان جوان ایرانی، اشاعه فساد و فحشا، تخریب ارزش‌ها و رواج فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی از تاکتیک‌های دشمن برای یافتن نقطه آسیب‌پذیر نظام است.

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه امروز دو بستر اقتصاد و فرهنگ عمده‌ترین حوزه ‌کارزار دشمن است، گفت: تنبلی، لذت‌جویی، شهوت‌رانی، بی‌ایمانی و سستی مذهبی، بی‌معنا جلوه دادن خانواده و ازدواج، حقارت ملی، کم‌‌کاری و غلط‌‌کاری و... از لغزش‌هایی است که در چارچوب برنامه‌ریزی دشمن قرار دارد.

captcha