تلاش مجاهدانه در اعتلای اندیشه‌های انسانی ویژگی هنرمند متعهد است
کد خبر: 1392879
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

تلاش مجاهدانه در اعتلای اندیشه‌های انسانی ویژگی هنرمند متعهد است

گروه اجتماعی: امام جمعه سلماس گفت: تلاش مجاهدانه در اعتلای اندیشه‌های انسانی و خواسته‌های معنوی برای غنا‌بخشی به معرفت توحیدی انسان در قالب ابزارهای هنری از ویژگی‌های هنرمند متعهد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید‌محمد موسوی، امام جمعه سلماس روز گذشته، 21 فروردین‌‌ در مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب و یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی در جمع هنرمندان بسیجی این شهرستان اظهار کرد: هنرمند واقعی در ترویج اندیشه‌های ارزشی، اسلامی و مکتبی لحظه‌ای دچار غفلت نشده و همواره در صحنه مجاهدانه تلاش می‌کند.

وی تدین و تقید به مؤلفه‌های دینی را بزرگ‌ترین سرمایه هنری جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: شناساندن ظرفیت‌های دینی و اسلامی از رسالت‌های اصلی هنرمندان برای معرفی و تبیین ارزش‌های اسلامی در قالب هنر ناب و ارزشی است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های هنرمند متعهد، مخلص و توانمند انقلابی را توجه به خواسته‌های معنوی همراه با اندیشه‌های انسانی و اسلامی برگرفته از روح توحیدی و غنای معرفتی است، اظهار کرد: هنرمندان متعهد ما کمتر به دایره روزمرگی و ابتذال گرفتار شدند و بیشتر با روح معنوی خود سعی می‌کنند در خلق آثار، بهترین و شایسته‌ترین اندیشه‌های اسلامی و دینی را به نمایش بگذارند.

امام جمعه سلماس با گرامیداشت یاد و نام شهید آوینی  و شهدای هنرمند اضافه کرد: ضرورت دارد هنرمندان بسیجی با روح صداقت و سادگی همچنان در عرصه خلق بهترین آثار ورود پیدا کنند و از برخی تظاهر‌سازی‌ها جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان اظهار کرد: آثاری که امروز هنرمندان متعهد و بسیجی ما تولید می‌کنند در حقیقت زیباترین آئینه تمام‌نمای معرفتی و عشق به ساحت اسلام و مقدسات دینی است که حرکت آن‌ها در حقیقت استقلال فرهنگی ـ هنری این سرزمین را می‌تواند رقم بزند.

captcha