تعالی انسان با محوریت اسلام و قرآن، گفتمان غالب دهه چهارم انقلاب قرار گیرد
کد خبر: 1387667
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
محمدیان:

تعالی انسان با محوریت اسلام و قرآن، گفتمان غالب دهه چهارم انقلاب قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدرس دانشکده علوم قرآنی خمین بااشاره به اینکه در اسلام،‌ تعالی انسان با محوریت اسلام و قرآن تحت لوای انسان کامل مدنظر است، گفت: تعالی انسان تحت لوای انسان کامل و منجی موعود(عج)را می‌توان گفتمان غالب این دهه مطرح کرد.

مهدی محمدیان، مدرس دانشکده علوم قرآنی خمین با تشریح رسالت فعالان قرآنی در دهه چهارم انقلاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نقش رسانه به‌ویژه رسانه‌های فعال در حوزه قرآنی را در تبیین و جایگاه شناساندن مفاهیم قرآن کریم به نوجوانان و جوانان بسیار مهم و قابل توجه ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد: رسانه در قرن حاضر یکی از بنیادی‌ترین وسائل ارتباط جمعی است که به‌راحتی و با صرف کمترین هزینه می‌تواند یک پیام را در کوتاه‌ترین زمان،‌ به سراسر دنیا مخابره کند؛ از این رو کشورهای غربی به‌ویژه استکبار از این ابزار قدرتمند بیشتر در جهت مقاصد سوء خود و تسخیر افکار عمومی بهره می‌برند.

محمدیان در ادامه در خصوص رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در کشور ما با رهنمودهای مقام معظم رهبری، بینش و بصیرت عالی ایشان و همچنین تلاش‌ها و مجاهدت‌های مسئولان،‌ دانش‌آموختگان و نخبگان کشور ایران اقدامات چشمگیری در این عرصه انجام شده است که نتیجه آن توسعه کمی و کیفی محتوای رسانه‌ای نظام است.

وی شبیخون فرهنگی دشمنان در سال‌های اخیر را نشان از ددمنشی دولت‌های استکباری دانست و اضافه کرد: اقدامات و خدمات ارزنده رسانه نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر چه در جای خود قابل تحسین است؛ اما با توجه به هجمه یا شبیخونی که قدرت‌های جهانی برای از پا درآوردن ایران اسلامی انجام می‌دهند، شاید کافی نباشد.

تأکید بر هوشیاری و بصیرت

مدرس دانشکده علوم قرآنی خمین همچنین با تأکید بر اینکه با هوشیاری و بصیرت کامل باید تمامی رفتارهای دشمنان در عرصه‌های مختلف مورد تحلیل و رصد قرار گیرد، اضافه کرد: همواره منتظر دفاع نباشیم؛ بلکه لازم است تا با اتخاذ تدابیر و سیاست‌هایی توان حمله را از دشمن بگیریم.

وی با بیان اینکه صدور پیام انقلاب، یکی از اساسی‌ترین آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس اسلامی، فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛‌ «کشور ما پس از مرحله انقلاب اسلامی و تشکیل دولت و نظام اسلامی در مرحله تشکیل جامعه اسلامی است و بعد از آن نوبت به تشکیل امت واحده اسلامی که در پایان به تمدن اسلامی منجر خواهد شد» را یادآور شد.

حرکت مدون در راستای منویات معظم‌له

محمدیان اضافه کرد: برای رسیدن به مقصود مدنظر رهبری می‌بایست برنامه داشته باشیم و بدون داشتن برنامه ممکن است گاهی به عقب،‌ گاهی به چپ و راست متمایل شویم؛ بنابراین ضروری‌ترین اقدام در این دهه حرکت بر طبق برنامه دقیق و مدون در راستای منویات معظم‌له است.

وی با بیان این نکته که حفظ وحدت و اتحاد میان امت‌های اسلامی باید تشکیل امت اسلامی مورد توجه قرار گیرد به نقاط مشترک امت اسلامی نیز اشاره کرد و در این رابطه گفت: یکی از بارزترین نقاط، قرآن کریم است؛ لیکن تنها راه برای دفع و رفع توطئه دشمنان که آرزوی تفرقه میان امت اسلامی را در ذهنشان می‌پرورانند و بر طبل اسلام‌هراسی می‌کوبد این است که زیر پرچم اتحاد گردهم آییم.

محمدیان همچنین تصریح کرد: در این راستا می‌بایست احکام، دستورات و قوانین شرع مقدس اسلام بدون هیچ‌گونه پیرایه و به دور از هرگونه افراط و تفریط و بدون هیچ ترس و واهمه از جوامع و دول مستکبر غربی برای جهانیان تبیین شود.

وی با بیان این مطلب که تعالی انسان یکی از اهداف مقدسی است که خداوند متعال هم در آیات قرآن از آن یاد کرده است، اضافه کرد: متأسفانه این مسئله در غرب فقط به انسان بماهو(انسان مادی) به آن نگریسته شده است.

مدرس دانشکده علوم قرآنی خمین در پایان با اشاره به اینکه در دین مقدس اسلام،‌ تعالی انسان با محوریت اسلام و قرآن تحت لوای انسان کامل مدنظر است، گفت: تعالی انسان با محوریت عنوان شده در لوای انسان کامل(منجی موعد(عج)) را می‌توان گفتمان غالب این دهه مطرح کرد.

captcha