یادواره شهید «حسین املاکی» در لنگرود برگزار می‌شود
کد خبر: 1386356
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
عبدالله پور خبر داد:

یادواره شهید «حسین املاکی» در لنگرود برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از برپایی مراسم یادواره شهید حسین املاکی در روز نهم فروردین ماه سال 93 در مسجد جامع شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سردار محمد عبدالله پور، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان امروز، 21 اسفندماه در نشست خبری ستاد بزرگداشت سردار همیشه قهرمان گیلان شهید حسین املاکی و عملیات والفجر(10) که با هدف تبیین جایگاه شهید حسین املاکی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه شهدای استان تنها متعلق به گیلان نیستند، بلکه به جهان اسلام و ایران تعلق دارند، اظهار کرد: گیلان یادگاران توانمندی در دوران دفاع مقدس داشته که شهید املاکی یکی از این یادگاران است.

وی با بیان اینکه شناخت شهدا کار ساده ای نیست، ادامه داد: شجاعت شهید املاکی مثال زدنی است، بسیاری از خوبی های شهید املاکی قابل بیان نیست او نمونه بارزی از طهارت، شجاعت و عطوفت بود که این ویژگی ها در ظاهر و باطنش هویدا بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ما از درک مقام شهدا عاجزیم و قرآن نیز به این نکته اشاره داشته است، تصریح کرد: هر سال که می گذرد برای ما همانند این است که شهید املاکی به تازگی شهید شده است.

مزار بی پیکر شهید املاکی

عبدالله پور نقش شهید املاکی را در دوران دفاع مقدس بی بدیل دانست و گفت: شهید املاکی در گمنامی هم بی  بدیل است، با اینکه 26 سال از شهادت ایشان می گذرد با وجود تفحص های بسیار هنوز پیکرش به آغوش شهرش بازنگشته است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیت های ارزشمند شهید املاکی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: باید به آرمان های شهدا پایبند باشیم، با وجود چنین کسانی در استان، وظیفه ما در قبال آنان دوچندان می ‌شود زیرا باید خصوصیات آنان را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت شهید املاکی از 8 اسفندماه فعالیت خود را با ارائه موضوع انشائی در سطح مدارس شهرستان لنگرود در وصف شهید املاکی آغاز کرده است، گفت: برپایی راهپیمایی دانش آموزان دبیرستان شهید املاکی به سمت یادمان شهید در 23 اسفندماه، برگزاری مراسم شعر «عصری با خاطره» و برپایی برنامه خوشنویسی با عنوان «مشق گمنامی» در 26 اسفندماه، برگزاری صبحگاه مشترک توسط تیپ 2 میرزاکوچک سپاه 6 فروردین در زادگاه شهید املاکی و ... از جمله برنامه های ستاد بزرگداشت شهید املاکی است.

برپایی مراسم یادواره شهید حسین املاکی

عبدالله پور از برپایی مراسم یادواره شهید حسین املاکی در روز نهم فروردین ماه سال 93 در مسجد جامع شهرستان لنگرود خبر داد و عنوان کرد: ارائه بسته های فرهنگی همراه با کتاب «پرستوی بانی بنوک» و برپایی ختم قرآن از دیگر برنامه های این ستاد است.

یادآوری می شود، سردار شهید حسین املاکی در سال 1340، در روستای کولاک محله شهرستان لنگرود در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. او پس از گذراندن دوران تحصیلی خود در سال 58 موفق به اخذ دیپلم در رشته بهداشت محیط شد. علاقه حسین به ورزش ایشان را بسوی ورزش کاراته و کشتی سوق داد و در این زمینه موفقیت های نیز کسب کرد .

روح ایمان و کفرستیزی و انقلابی شهید انگیزه ای فراهم کرد تا به موج عظیم انقلاب بپیوندد و در این عرصه فعالیت زیادی برای به زانو در آوردن نظام منحوس پهلوی در منطقه داشت و با به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی به سبز جامگان این نهاد برخاسته از متن امت اسلامی، سپاه پاسداران لنگرود پیوست و با تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی و تحمیل جنگی نابرابر به انقلاب نوپای اسلامی به همراه اولین گروه از نیروهای اعزامی گیلان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل به دیار خونین سرپل ذهاب و قصر شیرین شتافت.

حضور در عملیات های سرنوش ساز

سردار شهید حسین املاکی پس از رشادت ها و دلاوری ها در عملیات های مختلف از جمله ثامن الائمه و فتح المبین و بیت المقدس و رمضان و محرم، در سال 61 بود که تصمیم گرفت به سنت دیر پای محمدی(ص) عمل به تکلیف نماید و ازدواج کند اما هنوز بیش از دوازده روز از پیمان مقدس ازدواج وی نگذشته بود که بسوی جبهه های نور علیه ظلمت شتافت و هیچ تاخیری در جبهه ها نبرد حق علیه باطل را بر خود جایز نمی دانست و ازدواج را هم عمل به تکلیف و حرمت نهادن به اصول و آرمان های مکتب غنی اسلام و احکام الهی می دانست و حاصل این پیوند مقدس یک پسر و دو دختر از زندگی مشترک ایشان به یادگار ماند.

شهید املاکی در عملیات های متعددی چون والفجر مقدماتی، والفجر 1، والفجر4، والفجر6، والفجر 8، والفجر9، عملیات بدر نقش آفرینی فوق العاده ای ایفا کرد و بی تردید می توان عنوان کرد آن موفقیت ها مرهون شجاعت، خلاقیت، توانمندی و خدمات عالی حسین املاکی بود. حسین در سال 64 به تیپ قدس گیلان رفت، واحد اطلاعات و عملیات تیپ را تقویت کرد و بهترین طرح عملیاتی والفجر 9 را با توجه به شناسایی هایش در منطقه سلیمانیه ارائه و اجرا نمود و به موفقیتهای بزرگی دست یافت.

سرانجام این دلاور شجاع اسلام در 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سید صادق، شانه دری بر روی ارتفاعات (بانی بنوک) به همراه یاران و همرزمان شهید محمد اصغریخواه فرمانده گردان کمیل و شهید دکتر محمد حبیبی پور و شهید سید عباس موسوی و دیگر عزیزان و دلاوران شجاع اسلام در اثر حمله ناجوانمردانه(بمباران شیمیایی) دشمنان بعثی به آرزوی دیرینه ای که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود نائل آمد و روح بلند و ملکوتی اش همنشین عرشیان شد و پیکر مطهر این فرمانده شجاع اسلام در میان انبوه آتش و حملات شیمیایی دشمن بر روی ارتفاعات بانی بنوک مأوا گزید.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد قصوری درگاهی
|
-
|
۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۴۹
0
0
با سلام و درود بر روح پر فتح شهیدان پر افتخارایران اسلامی مه با گذشت زمان زنده تر از گذشته و بسان شهید شدنشان هوایی تازه و طراوتی جدید و حیاتی دوباره به جامعه ارزانی می کنند ...
شهید حسین املاکی مصداق بارز کلام امام خامنه ای عزیز است که فرمود : قهرمان یعنی این ....
روحش شاد و راهش پر رهرو باد ...
بهنام بهرام پور
|
-
|
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ - ۲۰:۵۰
0
0
کاش راهش را ادامه میدادیم.....
captcha