شهدا هیچ‌گاه دین را به دنیای خود نفروختند
کد خبر: 1384725
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

شهدا هیچ‌گاه دین را به دنیای خود نفروختند

گروه اجتماعی: امام جمعه رودسر با بیان اینکه شهدا هیچ‌گاه دین اسلام را به دنیای خود نفروختند، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به رشد و پویایی جامعه کمک شایانی می‌نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله‌زاده، امام جمعه رودسر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه شهدا برای ماندگار ماندن دین در مقابل دشمنان ایستادند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی آمد تا دین را در لباس ولایت فقیه عینی کند؛ همه پیشرفت‌ها و آرامش به برکت خون شهدا است و موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آورده مرهون شهادت، رشادت، شجاعت و ایثار آنان می‌باشد.

وی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از حرکت‌های معنوی و ارزشمند ملت و برگرفته از نهضت عاشورا عنوان کرد و متذکر شد: شهدا و رزمندگان اسلام برای حراست و حفاظت از ارزش‌های الهی دست به جهادی زدند که تمامی دشمنان شرق و غرب را به تحیر واداشت و جوانان این مرز و بوم امروزه نیز پشت سر ولایت‌ فقیه و در خط امام راحل از این نظام و انقلاب پاسداری می‌‌کنند.

معرفی شهدا بعنوان الگوهای نمونه

امام جمعه رودسر اضافه کرد: شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه دین اسلام را به دنیای خود نفروختند؛ زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به رشد و پویایی جامعه کمک شایانی می‌نماید و باید راه و اندیشه‌های شهدای والامقام در جامعه هرچه بیشتر بسط پیدا کند و به عنوان الگویی نمونه معرفی شوند.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود از کیان ایران اسلامی دفاع و لحظه‌ای در این کار مقدس کوتاهی نکردند، یادآور شد: فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه ایران اسلامی باید همچنان استمرار داشته باشد و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران اسلامی حاکم است، هیچ دشمنی جرات تعدی به نظام جمهوری اسلامی را نخواهد داشت؛ ملت ایران در طول دوران دفاع مقدس با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود این مهم را به جهانیان به اثبات رسانده‌اند که همواره مدافع اسلام و انقلاب هستند.

این کارشناس دینی عظمت ایران اسلامی در دنیا را به برکت خون شهیدان و جانفشانی ایثارگران دانست و تصریح کرد: شهدا ذخایر ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ بنابراین در شرایطی که دنیای کفر و استکبار از تمامی امکانات برای ضربه زدن به این نظام بهره می‌گیرد، مسئولان با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب کنند.

یادواره شهدا برای بقا دین است

وی همچنین سربلندی ایران اسلامی را مرهون رشادت‌‌ها و جانبازی‌های شهدا خواند و گفت: همگان وظیفه دارند علاوه بر پاسداشت یاد شهدا، تکریم خانواده معظم آنان نیز در دستور کار قرار دهند؛ در واقع دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شاهد و بررسی مشکلات و نواقص احتمالی آنان باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه رودسر افزود: به برکت خون شهیدان جوانان ولایی میهن اسلامی امروز با تلاش و برنامه‌ریزی و مجاهدت در راه جهاد علمی تمامی راه‌‌‌های نفوذ دشمن را بسته‌اند و اجازه نگاه چپ دشمنان به ایران اسلامی را نمی‌‌دهند.

حجت‌الاسلام عبدالله‌زاده یادآور شد: این انقلاب میراث گرانب‌های امام راحل و شهیدان است که باید با حرکت در مسیر ولایت و شهدا راه آنان را ادامه داده و حافظ انقلاب اسلامی بود؛ لذا یادواره شهدا برای بقا دین است و شهدا آرمان‌های امام حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار دادند تا بتوانند با شهادت باعث عینیت دین شوند؛ در واقع با برگزاری یادواره‌های شهدا با شهدا تجدید بیعت کرده و ایثار و شهادت را زنده نگه می‌داریم.

captcha