آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ نیکوکاری؛ گامی مهم ‌برای ترویج این سنت حسنه
کد خبر: 1383573
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴

آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ نیکوکاری؛ گامی مهم ‌برای ترویج این سنت حسنه

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ‌با بیان اینکه آشنا شدن دانش‌آموزان با فرهنگ‌ نیکوکاری کمک زیادی به ترویج این سنت حسنه در جامعه می‌کند، گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در جامعه ضمن رفع تنگناها ‌نقش مهمی در کاهش فاصله‌های طبقاتی ‌دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سالار عرفانی‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 14 اسفند در مراسم زنگ نیکوکاری ویژه مدارس استان در مدرسه راهنمایی صدیقین سنندج، اظهار کرد: سنت حسنه احسان و نیکوکاری متعلق به همه آحاد جامعه است.
وی از سنت حسنه احسان و نیکی به‌عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های مشارکت مسلمانان در کمک به همنوعان نام برد و افزود: توجه به این سنت الهی در آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بارها مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به جمع‌آوری بیش از 62 میلیون تومان کمک‌های نقدی و کالایی در سال گذشته در قالب جشن نیکوکاری در سطح مدارس استان، افزود: این کمک‌ها با نظارت دقیق در کوتاه‌ترین زمان ‌بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس توزیع شده است.
وی تشویق دانش‌آموزان به احسان و نیکوکاری و تلاش در راستای تبدیل آن به فرهنگ برای رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن نیکوکاری است که خوشبختانه این فرهنگ ‌بین دانش‌آموزان نهادینه شده است.
عرفانی‌نسب با بیان اینکه آشنا شدن دانش‌آموزان با فرهنگ احسان و نیکوکاری کمک زیادی به ترویج این سنت حسنه در جامعه می‌کند، یادآور شد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در جامعه ضمن رفع تنگناها و مشکلات نیازمندان نقش مهمی در کاهش فاصله‌های طبقاتی در جامعه دارد.

captcha