تقویت روحیه گذشت و ایثار از اثرات معنوی اهدای خون است
کد خبر: 1383392
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
جواهری:

تقویت روحیه گذشت و ایثار از اثرات معنوی اهدای خون است

گروه اجتماعی: مشاور امور بانوان نهاد رهبری در استان مرکزی با اشاره به اثرات روحی و معنوی اهدای خون از جمله تقویت روحیه گذشت و ایثار، بر ترویج فرهنگ اهدای این امر خداپسندانه تأکید کرد.

اشرف جواهری، مشاور امور بانوان نهاد رهبری در استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به حضور 50 بانوی اراکی در مراسم اهدای خون در مرکز انتقال خون استان، بر ضرورت شرکت بانوان در این مهم تأکید کرد.

وی افزود: متأسفانه با توجه به اینکه بانوان به دلایل شرایط جسمانی از جمله زایمان نیاز بیشتری به خون دارند، مشارکت کمتری در این زمینه صورت می‌گیرد.

جواهری یکی از دلایل عدم استقبال بانوان از این اقدام را ترس افراد عنوان کرد و گفت: در این زمینه جای هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای نیست؛ چرا که با انجام آزمایشات مخصوص قبل از اهدای خون، توانایی افراد برای شرکت در این امر سنجیده می‌شود و چنانچه اهدای خون برای کسی مضر باشد، خون‌گیری انجام نمی‌شود.

 مشاور امور بانوان نهاد رهبری در استان، یادآور شد: چنانچه افراد شب قبل از اهدای خون از غذا و استراحت کافی برخوردار ‌باشند، جهت اهدای خون مشکلی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اثرات روحی و معنوی اهدای خون از جمله تقویت روحیه گذشت و ایثار یادآور شد: این اقدام موجب بهبود عمل تصفیه خون در بدن می‌شود به این دلیل که بدن انسان هر ماه یک‌بار خون تازه را جایگزین می‌کند و مشکلی از لحاظ کمبود خون به‌وجود نخواهد آمد.

جواهری در ادامه با بیان اینکه اهدای خون از دوران انقلاب به‌صورت سازمان‌نیافته انجام می‌شد و با گذشت زمان این اقدامات سازمان‌دهی شد، افزود: در استان مرکزی نیز مراسم اهدای خون از 4 سال پیش تاکنون به‌صورت منظم اجرا می‌شود.

مشاور امور بانوان نهاد رهبری در استان در پایان با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه در ترویج فرهنگ اهدای خون، گفت: امید است این مهم به کمک خبرگزاری قرآنی در فضای مجازی منعکس و موجب رواج هر چه بیشتر این عمل معنوی در جامعه شویم.

captcha