درصد مشارکت بانوان استان مرکزی در اهدای خون از میانگین کشوری بیشتر است
کد خبر: 1383339
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
مهدویانی:

درصد مشارکت بانوان استان مرکزی در اهدای خون از میانگین کشوری بیشتر است

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه درصد مشارکت بانوان استان از میانگین کشوری بیشتر است، گفت: با این وجود نیاز جدی به خون‌رسانی در حوزه بانوان مشاهده‌ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فاطمه‌سادات مهدویانی، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی 14 اسفند در حاشیه مراسم اهدای خون توسط بانوان استان در این مرکز، اظهار کرد: مشارکت بانوان در کل کشور 5 درصد است که این آمار در استان مرکزی 7 درصد را به خود اختصاص داده‌ است.

وی با بیان اینکه درصد مشارکت زنان در استان از میانگین کشوری بیشتر است، تصریح کرد: با این وجود نیاز جدی به خون‌رسانی در حوزه بانوان مشاهده‌ می‌شود.

مهدویانی بر لزوم فرهنگ‌سازی این اقدام خداپسندانه در اجتماع تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تقاضای خون در بانوان بیشتر از آقایان است از تمامی بانوان جهت شرکت در این امر خداپسندانه دعوت می‌کنیم.

وی در خصوص نقش رسانه در ترویج این مهم، اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، صدا و سیمای استان جهت پوشش خبری این حوزه اقدام کرده است و امید است علاوه بر ارسال اخبار، با تولیدات سینمایی و سریالی نیز به گسترش این فرهنگ کمک کند.

مدیرکل انتقال خون استان در پایان از تأثیرات روحی و جسمی اهدای خون بر افراد خبر داد و افزود: علاوه بر آثار مفید جسمانی، اینکه هر فردی بداند با اهدای خون می‌تواند جان 3 نفر از هم‌میهنان خود را نجات دهد تأثیر بسزایی بر روح او خواهد گذاشت و موجب تقویت روحیه نوع‌دوستی می‌شود.

captcha