اطلاع‌رسانی به مردم، مهم‌ترین عامل کاهش تکدی‌گران است
کد خبر: 1377060
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

اطلاع‌رسانی به مردم، مهم‌ترین عامل کاهش تکدی‌گران است

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری بیرجند گفت: صدا و سیما با اطلاع‌رسانی و تبلیغات باید فرهنگ‌سازی حمایت‌ نکردن از متکدیان را در جامعه نهاینه کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حسن خانزاد، معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری بیرجند شب گذشته، 29 بهمن در ستاد ساماندهی امور متکدیان بیرجند گفت: شهرداری در امر جمع‌آوری متکدیان یک دستگاه مینی‌بوس برای این امر در‌نظر گرفته است که به‌دلیل شناسایی مینی‌بوس توسط متکدیان باید دستگاه دیگری برای این امر تدارک دیده شود.



وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به مردم در‌خصوص متکدیان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، گفت: با افزایش تردد در سطح شهر و نزدیکی به سال جدید حضور متکدیان در شهر بیشتر می‌شود.



معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری بیرجند ادامه داد: تعداد نیروهای انسانی دخیل در امر جمع‌آوری متکدیان بسیار کم است و با افزایش اکیپ‌های جمع‌آوری متکدیان، این طرح به‌صورت مؤثرتری اجرا می‌شود.



علیرضا لطفی، رئیس حوزه 13 شورای حل اختلاف بیرجند نیز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جریمه نقدی برای متکدیان 90 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.



لطفی یادآور شد: متکدیانی که به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شوند در صورت بضاعت مالی جریمه نقدی و در غیر اینصورت به حبس محکوم می‌شوند.

captcha