400 بیمار بوشهری در صف انتظار پیوند کلیه هستند
کد خبر: 1376851
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر؛

400 بیمار بوشهری در صف انتظار پیوند کلیه هستند

گروه اجتماعی: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر از آمادگی پیوند کلیه 400 بیمار بوشهری در صف انتظار خبر داد.

اسماعیل عباسی، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر در حاشیه شست هماهنگی برگزاری جشن پیوند کلیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به بیماران کلیوی در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی را نیز در راستای جذب کمک‌ها برای حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر برگزار کرده‌ایم و شاهد مشارکت بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

عباسی با اشاره به هزینه‌های بالای پینوند کلیه، بیان کرد: 400 بیمار در استان بوشهر آماده پیوند کلیه هستند که برای انجام این عمل‌ها به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برگزاری جشن پیوند کلیه در بوشهر

وی در ارتباط با برگزاری جشن پیوند کلیه در بوشهر نیز عنوان کرد: طی یک سال و نیم اخیر 70 بیمار کلیوی در استان بوشهر معالجه شده‌اند که 17 اسفندماه امسال و در آستانه روز جهانی کلیه مراسم جشنی در بوشهر برگزار خواهد شد.

راه‌اندازی بخش دیالیز در هفت شهرستان

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر از حضور مسئولان بلندپایه بهداشت و سلامت در این جشن خبر داد و اضافه کرد: استاندار بوشهر نیز همکاری‌های بسیار زیادی را در راستای برگزاری جشن بزرگ کلیه در بوشهر داشته‌اند.

عباسی ادامه داد: 10 میلیارد ریال برای انجام عمل پیوند کلیه این 70 بیمار هزینه شده است که این هزینه‌ها با حمایت مسئولان و همچنین مشارکت افراد خیر تأمین شده است.

رنج 3 هزار بوشهری از نارسایی کلیه

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش دیالیز در هفت شهرستان استان بوشهر، تأکید کرد: سه هزار نفر در استان بوشهر از نارسایی کلیه رنج می‌برند.

عباسی با اشاره به انجام برخی از آزمایشات بیماران کلیوی استان بوشهر در آزمایشگاه‌های استان فارس، تصریح کرد: تجهیزات درمانی بیماری‌های کلیوی در استان بوشهر جوابگو نیست و برخی بیماران مجبورند به دیگر استان‌ها مراجعه کنند.

captcha