همایش تجلیل از فعالان عرصه نماز و خدمات ماندگار در سنندج برگزار شد
کد خبر: 1375633
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹

همایش تجلیل از فعالان عرصه نماز و خدمات ماندگار در سنندج برگزار شد

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه نماز و خدمات ماندگار شب گذشته در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رضا قادری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان شب گذشته، 26 بهمن در همایش تجلیل از فعالان عرصه نماز و خدمات ماندگار از تهیه سند توسعه فیزیکی و انجام مطالعات طرح هادی برای 95 درصد از روستاهای استان خبر داد و اظهار کرد:‌ این میزان سند تهیه شده و مطالعه طرح هادی روستایی در کردستان 15 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
وی افزود:‌ سازندگی و آبادانی در کشور مرهون فداکاری خانواده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که توانسته در عرصه‌های مختلف عمران روستایی، بازسازی مسکن شهری و آبادانی خدمات ارزشمندی را ارائه دهد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد:‌ یک هزار و 703 روستا در استان وجود دارد که مطالعه اجرای طرح هادی در یک هزار و 210 روستای استان انجام شده است و 450 روستا نیز از اجرای خدمات این طرح بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به اینکه‌ در 110 هزار روستای استان نیز مطالعات برای مالکیت آنها اجرا شده که تاکنون 75 هزار روستا نیز سند مالکیت آنها تحویل داده شده است، عنوان کرد: امسال همچنین سند مالکیت چهار هزار واحد روستایی صادر شده است.
قادری با اشاره به اینکه پنج هزار واحد مسکن روستایی تاکنون مقاوم‌سازی شده است، بیان کرد:‌ همچنین مطالعات مقاوم‌سازی 42 هزار واحد مسکونی انجام شده که مقاوم‌سازی 37 هزار و 500 مورد آن آغاز شده است.
وی با اشاره به تعهدات این نهاد در زمینه مسکن مهر عنوان کرد:‌ اجرای چهار هزار و 500 واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کردستان تعهد شده است که سه هزار و 200 واحد آن تاکنون اجرایی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: سه هزار و 500 واحد مسکونی نیز از محل اجرای فاز دوم سفر رهبری به استان کردستان در اختیار اقشار کم‌درآمد قرار گرفته است.
وی یادآور شد: ‌از اتمام جنگ تحمیلی تاکنون 24 هزار واحد مسکونی شهری بازسازی شده، چهار هزار و 500 واحد در چهار شهر زلزله‌زده رودبار، قائنات، بم و آذربایجان شرقی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان احداث شده است.

captcha