منشور صادرات محتوای اسلامی ـ ایرانی در فضای مجازی تدوین می‌شود
کد خبر: 1375333
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات اتاق ایران:

منشور صادرات محتوای اسلامی ـ ایرانی در فضای مجازی تدوین می‌شود

گروه فضای مجازی: محمدرضا طلایی گفت: منشور همکاری میان اتاق بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی با هدف صادرات محتوای غنی اسلامی ـ ایرانی همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدرضا طلایی، رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران امروز، 26 بهمن‌ماه در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: این نمایشگاه با مجوز وزارت ارشاد و سازمان توسعه و تجارت از 8 تا 11 اسفندماه با حمایت شورای عالی فضای مجازی، مجلس، صدا و سیما، نهاد ریاست جمهوری و بخش خصوصی همچون مجمع عالی واردات و سازمان نظام صنفی برگزار می‌شود.

حضور 140 شرکت در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
وی افزود: این نمایشگاه در فضای پنج هزار متر مربع و با حضور 140 شرکت و مؤسسه برگزار می‌شود. تقویم نمایشگاه از هفتم بهمن‌ماه بود به این معنی که تنها 30 روز برای برگزاری نمایشگاه فرصت داشتیم.
رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران تصریح کرد: این رویداد با حضور گروه‌های مختلف کالایی و خدماتی حوزه ICT متنوع از قبیل نرم‌افزار، نشر دیجیتال، سخت‌افزار، رایانه‌، تلفن همراه هوشمند، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، شبکه، زیرساخت و امنیت، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، سیستم‌های حفاظتی، امنیتی، مکان‌یابی و شناسایی رادیویی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و سرویس‌دهندگان اینترنتی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: همزمان با این نمایشگاه در اتاق بازرگانی، کارگروهی از حقوق، اتاق کشورهای اسلامی، معاونت شهرستان‌ها و امور تشکل‌های اتاق بازرگانی تشکیل شده تا منشور همکاری میان اتاق بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی تدوین شود. این منشور یا همزمان با برگزاری نمایشگاه یا پس از آن به امضا خواهد رسید.
طلایی ادامه داد: منشور همکاری بین اتاق بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی با هدف صادرات محتوای غنی ایرانی – اسلامی است. با امضای این منشور، فصل نوینی برای صدور انقلاب اسلامی به کشورهای اسلامی آغاز خواهد شد.

بیش از 100 مجموعه از نمایشگاه مرتبط با حوزه نشر دیجیتال است
وی بیان کرد: از میان 140 مجموعه این دوره از نمایشگاه بیش از 100 مجموعه در حوزه نشر دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزار تلفن همراه است.
رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران تصریح کرد: از همه شرکت‌های نرم‌افزاری که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، تقاضا می‌کنیم تا در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کنند. ثبت نام این دوره از نمایشگاه تا آخرین روز امکان‌پذیر است.

فرصت 30 روزه برای برگزاری نمایشگاه قطعا نواقصی خواهد داشت
وی افزود: پتانسیل بخش خصوصی در هر نمایشگاه با توجه به شرایط کل اقتصادی است. بخش خصوصی کمک می‌کند تا پتانسیل به ظهور برسد. مسلماً نمایشگاهی که در مدت زمان 30 روز برگزار شود، قطعاً نواقصی خواهد داشت.
طلایی اظهار کرد: همه وجوهی که شرکت‌های نرم‌افزاری در دوره قبل ثبت نام کرده بودند، عودت داده شد. همچنین ما براساس زمان فیش واریزی جانمایی را انجام داده‌ایم. از روز چهارشنبه، 30 بهمن‌ماه به تک تک شرکت‌کنندگان اطلاع خواهیم داد تا در محل ستاد برای جانمایی حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: تعهدات ارزی براساس «گرید» نمایشگاه است. چون برای اولین بار این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود، تعهدات ارزی آن کمتر است. اما به هرحال توافقاتی رسیده‌ایم که شرکت‌هایی که برندهای معتبر جهانی است، هم امکان حضور را داشته باشند و هم میزان ارزی کمتر از آن باشد.

نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، پیش از ظهر امروز با حضور محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، حسن نجفی‌سولاری، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا طلایی، رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و جمعی از اصحاب رسانه‌ در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از 8 تا 11 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

captcha