تقویت پایه‌های اقتصادی نظام اسلامی با تکیه بر مالیات
کد خبر: 1375160
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد:

تقویت پایه‌های اقتصادی نظام اسلامی با تکیه بر مالیات

گروه اجتماعی: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایه‌های اقتصادی نظام اسلامی با تکیه بر مالیات تقویت خواهد شد، گفت: نظام اسلامی باید پایه‌های قدرتمند اقتصادی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، 26  بهمن در چهاردهمین جلسه انس‌ و اخلاق که با حضور مدیران، مسئولان و فعالان فرهنگی استان قزوین در شبستان امیرالمؤمنین(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مالیات یکی از بهترین بستر‌ها برای تقویت پایه‌های نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه توجه به مالیات رشد اقتصادی جامعه را به دنبال دارد، افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) نیز در فرمان همایونی خود به مالک اشتر با ابلاغ دستورالعملی ۴ ماده‌ای، بهترین راهبرد را برای مدیران نظام اسلامی ارائه کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) در این فرمان جمع‌آوری مالیات، جنگ با دشمنان و تأمین امنیت، اصلاح امور مردم و عمران و آبادانی سرزمین را بهترین ابزار برای اداره حکومت اسلامی بیان کرده است و مسئولان نیز باید به این ۴ اصل اساسی دقت کنند.

مالیات؛ حلقه گمشده مدیریت امروز کشور
وی مالیات را حلقه گمشده مدیریت امروز کشور دانست و خاطرنشان کرد: عمل به وظایف توسط مسئولان در نظام اسلامی، پایه‌های اقتدار و قدرت اقتصادی نظام را تقویت خواهد کرد.
ابوترابی تصریح کرد: با نگاهی گذرا به پیام علی(ع) به مالک اشتر به راحتی می‌توان دریافت که فروش سرمایه‌های کشور نه تنها جایگاهی در این پیام ندارد، بلکه تکیه بر درآمدهای مالیاتی مورد تأکید قرار گرفته و این‌‌ همان اصلی است که امروز در کشور ما نادیده گرفته شده است.
وی با انتقاد از عدم توجه به مالیات در اقتصاد امروز کشور، بیان کرد: فرار مالیاتی و پایمال شدن حقوق مردم در رابطه با مالیات در کشور امری عادی است و این در حالی است که در برخی کشورهای جهان فرار مالیاتی حکم اعدام دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امنیت را به عنوان یکی از مؤلفه‌های حکومت اسلامی در نگاه امیرالمؤمنین(ع) بسیار مورد توجه قرار داده است، گفت: اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطحی است که دشمن به هیچ عنوان قادر به ارزیابی خسارت خود در حمله به ایران نیست.
وی تأکید کرد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا، ایثار رزمندگان، آزادگان، ایستادگی ملت و رهبری نظام است و باید قدر این اقتدار را دانسته و ان را تقویت کنیم.

توسعه همه‌جانبه کشور در سایه امنیت محقق خواهد شد
نائیب رئیس مجلس خبرگان رهبری برخورداری مردم از توسعه فرهنگی، علمی، هنری و اقتصادی به معنای واقعی را از دیگر توصیه‌های امیرالمؤمنین(ع) دانست و افزود: این رسالت بزرگ در سایه امنیت محقق خواهد شد.
وی اظهار کرد: مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای عمران و آبادانی استان و کشور در جامعه اسلامی ضروری است و باید به آن توجه کرد.
ابوترابی از تقوا به عنوان کلید موفقیت و نقشه راه انسان و جامعه یاد و تصریح کرد: کلید واژه همه موفقیت‌ها تقوا و پرهیزکاری است و در نظام اسلامی مدیران باید به تقوا آراسته شوند.
این مسئول در پایان با اشاره به شکوه و جذابیت مجموعه سعدالسلطنه تأکید کرد: سرای سعدالسلطنه نمایانگر تمدن بزرگ و اقتصادی قوی در پیشینه قزوین است و از مسئولان انتظار داریم برای صیانت از این فرهنگ و تمدن و معماری غنی برنامه‌ریزی کنند تا در راه احیاء این ارزش‌ها گام برداریم.

captcha