پیوند اقتصاد و فرهنگ ویژگی بارز نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
کد خبر: 1374541
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد بیان کرد:

پیوند اقتصاد و فرهنگ ویژگی بارز نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

گروه فضای مجازی: دربیکی، پیوند اقتصاد و فرهنگ را یکی از ویژگی‌های بارز نمایشگاه فناوری اطلاعات دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابک دربیکی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در این نمایشگاه، بخش دولتی در جایگاه واقعی خود که همان سیاست‌گذاری و نظارت است، قرار گرفته و بخش خصوصی با اجرای نمایشگاه، تصدی‌گری را عهده‌دار شده است.

وی افزود: با گسترش همکاری میان دو حوزه مهم و تأثیرگذار فرهنگ و اقتصاد می‌توان شاهد تحول اساسی در تولید انبوه محتوای فرهنگی، شیوه‌های آموزشی و ارائه آثار با کیفیت‌تر و مطلوب‌تر بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت آشنایی و پیوند بیشتر تولیدکنندگان محتوا در کشور با آخرین دستاوردهای دیجیتالی تصریح کرد: جهش بزرگ در عرصه تولیدات فرهنگی، هنری و آموزشی جز با دیجیتالی شدن این محصولات ممکن نیست.

وی نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و صاحبان اندیشه دانست و از آنان دعوت کرد با ارائه آثار خود بستر و زمینه انتشار فرهنگ ایرانی اسلامی به فراسوی مرزها را فراهم کنند.

دربیکی، رویکرد نوین وزارت ارشاد در زمینه تولیدات فرهنگی را  تعامل، هدایت و حمایت عنوان کرد و گفت: راه  تولید و انتشار آثار و محصولات مبتنی بر ارزش‌ها و باورهای ایرانی و اسلامی باز است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به حضور سایر کشورهای در نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: عرضه آخرین دستاوردهای شرکت‌های مختلف کشورمان در این نمایشگاه نشانگر توانمندی‌ها و ارزش‌های فرهنگی کشور در زمینه فن‌آوری اطلاعات است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی در حوزه فن‌آوری اطلاعات گفت: حمایت از بخش‌های دولتی و غیر دولتی در زمینه تولید و عرضه اطلاعات و خدمات نوین از جمله وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این وزارتخانه حمایت از رسانه‌ها و آثار فرهنگی و هنری دیجیتال را وظیفه اصلی خود می‌داند.

دربیکی اظهار کرد: هماهنگی و همکاری با مراکز فعال در زمینه فضای مجازی و مراکز تولیدات دیجیتال از دیگر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فن‌آوری اطلاعات است.

وی یادآور شد: انسجام فعالیت‌های رسانه‌های دیجیتال در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سبب همگرایی و هم‌افزایی میان فعالان و علاقه‌مندان این حوزه می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به همکاری و تعامل سازنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش خصوصی در برپایی این نمایشگاه آن را تجربه‌ای مغتنم برشمرد و گفت: ما توانایی تشکل‌های بخش خصوصی را باور داریم و معتقدیم برای سپردن امور مردم به خود آنان در درجه اول باید به آنها اعتماد کرد و تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های مختلف را به بخش خصوصی سپرد.

به گفته وی توانمندسازی بخش خصوصی جز از طریق مشارکت جدی آنان در سطوح مختلف ممکن نیست.

captcha