اعتراض به هتک حرمت مسجد «مایوت» به الیزه کشیده می‌شود
کد خبر: 1367552
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

اعتراض به هتک حرمت مسجد «مایوت» به الیزه کشیده می‌شود

گروه بین‌الملل: هیئتی متشکل از رهبران دینی جزیره «مایوت» فرانسه در اعتراض به سکوت مقامات سیاسی این کشور در قبال هتک حرمت اماکن اسلامی، پنج‌شنبه(دهم بهمن‌)، در کاخ الیزه حاضر می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «la1ere»، به دنبال هتک حرمت مسجد جزیره مایوت فرانسه توسط گروه‌های اسلام‌ستیز و سکوت غیرقابل‌ قبول رهبران سیاسی فرانسه، اعضای نهادهای اسلامی این جزیره مسلمان‌نشین، پنج‌شنبه، با حضور در پاریس، با وزیر کشور و اعضای شورای مسلمانان فرانسه دیدار خواهند کرد.



اعضای این هیئت اعلام کرده‌اند که هدف از این دیدار، یادآوری این نکته به مقامات پاریس است که "مایوت بخشی از خاک فرانسه است و مسلمانان باید به ‌همان اندازه که به دیگر شهروندان توجه می‌شود، مورد توجه قرار بگیرند و سکوت الیزه در قبال هتک حرمت اماکن عبادی این بخش از خاک فرانسه، پذیرفتنی نیست."



مشاور حقوقی انجمن اسلامی جزیره مایوت نیز با تاکید بر این‌که حتی شورای مسلمانان فرانسه به هتک حرمت مسجد این جزیره واکنشی نشان نداد، عنوان کرد: مردم مسلمان جزیره مایوت بر این باور هستند که صدای اعتراض آن‌ها، به گوش مقامات مسلمان فرانسه هم نرسیده است؛ چراکه شورای مسلمانان به عنوان نمانیده پیروان اسلام، هیچ واکنشی برای محکوم کردن این اقدام انجام نداده است.



انجمن اسلامی جزیره مایوت علاوه بر درخواست از وزیر کشور و شورای مسلمانان فرانسه، از شورای نمایندگی یهودیان و شورای کاتولیک‌های فرانسه هم دعوت کرد تا از مسلمانان این جزیره فرانسوی حمایت کنند.



یادآور می‌شود، به دنبال هتک حرمت مسجد جزیره مایوت فرانسه توسط گروه‌های اسلام‌ستیز، بیش از سی‌هزار شهروند مسلمان در شهر «مامودزو» تظاهرات کردند و رسیدگی دولت به این مسئله را خواستار شدند.



افراد ناشناس، دو هفته قبل، ضمن یورش به مسجد جزیره مایوت، اعضای بدن حیوانات حرام‌گوشت را در مقابل درب این مکان عبادی قرار داده و شعارهای موهن به اسلام بر روی دیوارهای مسجد نوشته بودند.



شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی در حمایت از اسلام و مسلمانان، از مقامات فرانسه خواستند تا هرچه سریع‌تر برای پایان دادن به اقدامات ضداسلامی تدبیری عملی اتخاذ کنند و اجازه ندهند که گروه‌های راست‌گرای افراطی با استفاده از سکوت مسئولان، گروه‌های نژادپرست را به تکرار اقدامات اسلام‌ستیزانه تحریک و تشویق کنند.



جزیره مایوت در شرق قاره آفریقا در کنار مجمع الجزایر کومور قرار گرفته و از لحاظ جغرافیایی می‌توان گفت که این جزیره در شمال کانال موزامبیک، در اقیانوس هند قرار دارد. 95 درصد ساکنان این جزیره 200 هزار نفری مستقر در اقیانوس هند مسلمان هستند.

captcha