وحدت و همگرایی؛ مهمترین راهکار برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام
کد خبر: 1359273
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

وحدت و همگرایی؛ مهمترین راهکار برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه ناآگاهی باعث عدم تحقق شعار وحدت بین مسلمانان می‌شود، گفت: وحدت و همگرایی راهکار مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان روز گذشته، 24 دی در جشن بزرگ میلاد رحمت که به‌مناسبت آغاز هفته وحدت با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رحمت بودن پیامبر(ص) نه مختص به انسان‌هاست و نه مختص به این دنیا، بلکه این رحمت شامل همه موجودات بوده و آخرت را هم شامل می‌شود.



وی افزود: دشمن با استفاده از اختلافات جزیی، مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازد تا وحدت و همگرایی و آگاهی‌بخشی بین مسلمانان بهترین راهکار برای مقابله است.



حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی بیان کرد: دشمنان اسلام و دین با حمایت از گروهی از اهل تشیع و تسنن نیز دشمنانی را بین این دو گروه پرورش می‌دهند تا به مقاصد خود برسند در حالی‌که مسلمانان با هوشیاری و بصیرت دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده و موجبات پیشرفت اسلام و وحدت مسلمانان در سراسر جهان را فراهم می‌کنند.



وی هرگونه اختلاف‌افکنی بین مسلمانان را ایستادن در برابر اراده الهی دانست و افزود: هدف خداوند از خلق عالم هستی، آفریدن وجودی بوده که از همه موجودات به خداوند نزدیک‌تر باشد و آن وجود کسی جز پیامبر اکرم(ص) نبوده است.



نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) نزدیک‌ترین مخلوق به خداوند است، اظهار کرد: این انسان والا باید کسی باشد که تا قیامت، جاویدان بماند و این ماندن سبب حاکم شدن دین اسلام در عالم هستی می‌شود.



وی با بیان اینکه حضور پیامبر(ص) مایه رحمت و ایشان عصاره هستی هستند، عنوان کرد: نبی گرامی اسلام از همه به خدا نزدیک‌تر بوده است، انسان‌ها از اول خلقت تا پایان جهان حجت زمان هستند و عصاره تمام آن‌ها رسول خداوند است.



حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه انسان برتر از دیگر موجودات با شعور در عالم هستی است، یادآور شد: خداوند آدمی را موجودی می‌داند که گل سرسبد موجودات است.

captcha