کمپین اهدای خون در هرات راه‌اندازی شد
کد خبر: 1358547
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)؛

کمپین اهدای خون در هرات راه‌اندازی شد

شعب خارجی: کمپین اهدای خون به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)،امروز، 23 دی،از سوی بنیاد نواندیشان و با همکاری وزارت بهداشت افغانستان در هرات آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه غرب آسیا،  احمدیان، مسئول بنیاد فرهنگی و اجتماعی نواندیشان در هرات، درباره این خبر گفت: این کمپین به منظور نهادینه ساختن فرهنگ نوع‌دوستی  به مدت پنج  روز در ایام هفته وحدت  در سه نقطه مختلف هرات راه اندازی شده است.
وی گفت: در روز اول این برنامه، از افراد خون گرفته می‌شود و در چهار روز دیگر افرادی که خواستار اهدای خون هستند در این مرکز ثبت نام می‌کنند و در صورت ضرورت، با حضور در مراکزبهداشتی درمانی، اهدای خون را انجام می‌دهند.
احمدیان در ادامه افزود: امروز نخستین مرکز اهدای خون در مسجد جامع بزرگ هرات افتتاح شد و مراکز دیگر نیز در مسجد جامع «گذرگاه شریف» و مسجد جامع «خاتم الانبیا» در ولسوالی گذره، به زودی افتتاح خواهند شد.
وی گفت: با راه‌اندازی این کمپین تعداد اهداکنندگان خون به بانک خون حضرت سیدالشهدا(ع) در هرات به ۵۰۰۰ تن می‌رسد که خوشبختانه این موضوع به یک فرهنگ نیک و پسندیده در میان مردم تبدیل شده است.

captcha