آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت؛ مهمترین وظیفه متولیان فرهنگی
کد خبر: 1358167
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت؛ مهمترین وظیفه متولیان فرهنگی

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با تأکید بر لزوم معرفی شهدای روحانی به مردم گفت: کمترین وظیفه متولیان فرهنگی در برابر خون شهدا، معرفی آنان و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ شهادت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام مصطفی تقوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان عصر روز گذشته، 22 دی در نشست هماهنگی کار‌‌گروه ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان دامغان کمترین وظیفه متولیان فرهنگی را در برابر خون شهدا، آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت دانست و افزود: ما باید شهدای روحانی را به مردم علی‌الخصوص نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم.

به گفته وی شهدا روحانی نه تنها در عملیات‌ها و صحنه‌های جنگ حضور فعال داشتند بلکه در ایام دفاعی و پشتیبانی در سنگر تبلیغ مشغول بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان افزود: روحانیت برای حمایت از نظام اسلامی و بقای ارزش‌های اسلامی، در طول دوران پر‌برکت انقلاب اسلامی اقدامات مهمی را انجام داده و از هیچ کوششی دریغ نکردند.

تقوی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در این راستا به پاس گرامیداشت عظمت جایگاه آن شهیدان والامقام، تصاویر شهدای طلاب و روحانی را جمع‌آوری و در معرض دید مسئولان و اعضا‌ هیئت‌های مذهبی قرار داده و ان‌شاءالله در دهه فجر امسال هم به‌صورت نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

گفتنی است؛ شهرستان دامغان تعداد 23 شهید طلبه و روحانی تقدیم نظام اسلامی کرده است که ‌بین ایشان سید‌ابوالقاسم موسوی‌(نماینده مردم رامهرمز در دوره دوم مجلس شورای اسلامی) و سید‌حسن شاهچراغی‌(نماینده مردم دامغان در دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی) به چشم می‌خورد.

captcha