اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل به یاری نیازمندان شتافتند
کد خبر: 1357786
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل به یاری نیازمندان شتافتند

گروه اجتماعی: اعضای جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل به مناسبت فرارسیدن آغاز امامت حضرت امام زمان(عج)و هفته وحدت با حضور در پایگاه انتقال خون اردبیل به یاری نیازمندان رفتند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در این برنامه فرهنگی که دیروز، 21 دی در پایگاه انتقال خون اردبیل برگزار شد، 20 نفر از اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با گروه‌های خونی مختلف، پس از انجام معاینات اولیه پزشکی نسبت به اهداء خون به نیازمندان اقدام نمودند.



سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در این برنامه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان انتقال خون استان اظهار کرد: در دین مبین اسلام اهدای خون یکی از ایثارگری های باشکوه است و خداوند در قرآن حیات بخشیدن به یک انسان را مانند حیات بخشیدن به همه بشریت دانسته و بر آن تاکید فرموده است.



دکتر رامز نصیری صالح خاطر نشان کرد: اهدای خون برای نیازمندان، بسیار اهمیت دارد اما پژوهش‌ها نشان می دهد که این سودمندی می‌تواند برای فرد اهداء کننده نیز مطلوب و ارزشمند باشد و برای وی فواید متعددی داشته باشد.



وی با اشاره به اهمیت اهداء خون گفت: اهدای خون به عنوان بالاترین نیکی‌ها و فرهنگ اهدای خون در جامعه به عنوان حرکتی انسان‌دوستانه و هم‌نوع‌خواهی و مایه زندگانی انسان است و اهدای آن به بیماران نیازمند، زمینه حیات را رقم می‌زند.



نصیری صالح ابراز کرد: نبود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و همچنین همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده‌‌های خونی سبب شده است که اهدای خون اهمیت و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.



وی با بیان اینکه سالروز آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) و هفته وحدت فرصت مناسبی برای انجام امور خیریه است، افزود: امیدواریم این حرکت اعضای جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان سنبل ایثار و گذشت مورد توجه قرار گرفته و سایر نهادها و دستگاه ها نیز در کنار مردم در این امر خیر سهیم باشند.



سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با یادآوری این نکته که اهدا خون به عنوان یکی از شاخص‌های مهم همدلی، احساس مسوولیت و پیوند با همنوع در جامعه کنونی از اهمیت فراوان برخوردار است، اظهارکرد: ترویج فرهنگ حیاتی اهدا خون با توجه به افزایش سرسام‌آور حوادث، سوانح و بیماری های مختلف که نیاز به خون را دو چندان کرده در جامعه امروزی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

captcha