ادامه اعتراضات به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص) در موریتانی
کد خبر: 1353117
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

ادامه اعتراضات به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص) در موریتانی

گروه بین‌الملل: ده‌ها‌هزار شهروند مسلمان موریتانی، دیروز(20 دی‌)، پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص) در شهر نواکشوت تظاهرات کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «atlasinfo»، ده‌ها هزار شهروند مسلمان موریتانی، دیروز، پس از اقامه نماز جمعه در نواکشوت، پایتخت این کشور، در اعتراض به انتشار مطالب موهن به پیامبر(ص) توسط فرزند یکی از مقامات ارشد دولتی شهر «نواذیبو»، به خیابان آمدند و محاکمه فوری فرد موهن به اسلام را خواستار شدند.



شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که از مساجد مختلف نواکشوت دور هم جمع شده بودند، پس از راهپیمایی به سمت دفتر ریاست‌جمهوری موریتانی حرکت کردند و با سر دادن شعارهایی، محاکمه عامل هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص) بر اساس قوانین شرعی را خواستار شدند.



شهروندان مسلمان نواکشوت با تأکید بر این‌که توهین به پیامبر اسلام(ص) «جنایتی غیرقابل بخشش» است، نسبت به آزادی فرد موهن از زندان یا تخفیف در مجازات وی به دلیل جایگاه پدرش، به مقامات دولتی هشدار دادند.



محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهور موریتانی، همراه با نخست‌وزیر و وزیر امور اسلامی با حضور در جمع تظاهرات‌کنندگان، به آنان قول دادند که تدابیر لازم برای دفاع از ساحت مقدس حضرت محمد(ص) و مقدسات اسلامی را اتخاذ خواهند کرد.



محمد شیخ اولد محمد، فرزند فرماندار شهر «نواذیبو»، هفته گذشته پس از انتشار مطالب موهن به مقدسات اسلامی در پایگاه‌های اینترنتی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شد. 

captcha