صداقت و انصاف رکن پویای کسب و کار حلال باشد
کد خبر: 1352204
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸

صداقت و انصاف رکن پویای کسب و کار حلال باشد

گروه اجتماعی: مدرس احکام بازاریان رشت با بیان اینکه باید در کسب و کار انصاف را به صورت پویا در همه امور مورد توجه قرار دهیم، گفت: کاسبان در مقابل مشتری صداقت را در اولویت قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین علی نوروزی، مدرس احکام بازاریان رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین ‏المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به اهمیت کسب و کار و روزی حلال اظهار کرد: برای ایجاد کسب و کار به مکان، سرمایه و نیروی انسانی نیازمندیم.



وی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ » که خداوند در آیه1 سوره مائده می فرماید: اى کسانى که ایمان آورده ‏اید به قراردادهاى خود وفا کنید، افزود: وفای به عهد برای کسب و کار اعتبار می آفریند.



مدرس احکام بازاریان رشت با بیان اینکه بیش از نیمی از آیات قرآن مربوط به معاد است، تصریح کرد: این امر تاکیدی بر بازگشت همگی ما نزد خداوند است که باید در آن جهان برای اعمالمان در این دنیا پاسخگو باشیم.



یاد خداوند آرامش بخش قلب ها است



حجت الاسلام نوروزی با اشاره به سوره رعد که یاد خداوند آرامش بخش قلب ها است، ادامه داد: در مسیر دستیابی به آرامش خداوند ازدواج را به عنوان کامل کننده دین و مایه آرامش جسم و روان انسان قرار داده است.



وی با بیان اینکه آرامش در زندگی دنیوی نسبی است، یادآور شد: در دنیا به دنبال سعی و تلاش هستیم و بهره ای برای انسانی که سعی و تلاش نمی کند نیست، تا روزی که در دنیا باشیم و قوت داشته باشیم  باید کار کنیم.



مدرس احکام بازاریان رشت با بیان اینکه عبادت 70جزء دارد، متذکر شد: کسب روزی حلال برترین عبادت ها است که خداوند به انسان توفیق بهره  مندی از آن را عطا می کند؛ لذا باید عیوب کارها را پنهان نکنیم و در مقابل مشتری صداقت را در اولویت قرار دهیم.



انصاف رکن پویای کسب و کار حلال



حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه باید در کسب و کار انصاف را به صورت پویا در همه امور مورد توجه قرار دهیم، بیان کرد: باید خداوند در تمامی لحظات شاهد و ناظر بر کارهایمان بدانیم و از حق و ناحق کردن بپرهیزیم تا خداوند برکات خود را شامل روزی ما کند.



وی با تاکید بر اینکه کاسبان در معاملات خود دقت کنند و از ربا بپرهیزند، گفت: کاسبان حق مردم را در کسب و کار رعایت کنند و از تاثیر نان حرام در زندگی بترسند که زندگی آنان را خواهد سوزاند.



مدرس احکام بازاریان رشت با تاکید بر لزوم تربیت فرزندان منطبق با آموزه های دینی و اسلامی ادامه داد: با تربیت درست فرزندانمان بعنوان یکی مسلمان واقعی به بهبود وضعیت اجتماع کمک خواهیم کرد زیرا فرزندانمان در آتی یکی از مشاغل اجتماع را در دست خواهند گرفت.



اهمیت پرداخت حق طلبکاران



حجت الاسلام نوروزی بر اهمیت پرداخت حق طلبکاران تاکید کرد و ادامه داد: باید دخل های متفاوت از جمله دخل انفاق، صفر، صدقه و ... را در زندگی بنا کنیم که با استفاده از ثمرات آن از شکست و گرفتاری در کسب و کار در امان باشیم.



وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی هوشیار باشند و کم فروشی نکنند، یادآور شد: با مشتریان یکسان برخورد کنید احتکار نکنید، در معاملات دیگران ورود نکنید و به دیگران نیز اجازه ندهید در کسب و کار شما دخالت کنند.



مدرس احکام بازاریان رشت با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرمایدبه شما روزی می دهیم از جائی که شما فکر و محاسبه نمی کنید، لذا اخلاق نیکو در کسب و کار داشته باشد و با خواندن قرآن، نماز و دعا آب باریکه کاسبی را به دریا تبدیل کنید.



حجت الاسلام نوروزی در پایان از بازاریان خواست که امانت دار باشن و خواست خدا را بر خواست خود مقدم بدانند و با گفتار و رفتار نیکو زمینه رشد در کسب و کار حلال را برای خود فراهم کنند.

captcha