ارتش بسیج ایران به واسطه خون شهدا 24 میلیونی شد
کد خبر: 1348475
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
سرهنگ باقری:

ارتش بسیج ایران به واسطه خون شهدا 24 میلیونی شد

گروه خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های کشور در آئین همایش استانی سالروز استقرار سپاه در فرودگاه که در بوشهر برگزار شد، گفت: ارتش بسیج ایران به واسطه خون شهدا 24 میلیونی شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سرهنگ باقری، معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های کشور در آئین همایش استانی سالروز استقرار سپاه در فرودگاه که در بوشهر برگزار شد، گفت: سلام و درود می‌فرستیم به روح ملکوتی امام و شهدای دفاع مقدس و شهدای حفاظت هواپیمایی که ما مدیون خون این عزیزان هستیم که در این امنیت پایدار در سطح کشور و در سطح حوزه هوانوردی خدمت می‌کنیم.



وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در 13 تیرماه 63 مسئولیت هواپیمایی را برعهده گرفت، گفت: پس از انقلاب، سپاه پاسداران از سال 59 مأموریت حفظ و صیانت از دستاورد‌های انقلاب را برعهده داشت. امنیت پرواز جزء مقوله‌ای بود که در مقطعی مغفول مانده بود؛ انقلاب شده بود و عوامل قبل از انقلاب به دلیل عدم حضور مسئول در این حوزه مأموریت‌شان را رها کرده بودند و در همان دوره زمانی بسیار کوتاه، پنج هواپیما، سه مسافری و دو نظامی از کشور خارج شد، این مسئله آن‌قدر سریع اتفاق افتاد که امام(ره) فرمودند «من به سپاه پاسداران ابلاغ می‌کنم که مسئولیت هواپیمایی را به عهده بگیرد و هرگونه هواپیمایی ربوده شود، من از سپاه پاسداران بازخواست خواهم کرد».



سرهنگ باقری با بیان اینکه امروز مسئولیت امنیتی پروازها به طور 100 درصد به عهده سپاه نیست، اظهار کرد: بنا بر اعلام زادوئیان، نماینده ایکااو(EKOO)، که سه مرحله وارد ایران شده و ایران را مورد بازرسی امنیتی قرار داده است، ایران تنها کشوری است که کار امنیتی در آن را چهار رده سپاه، ناجا، واجا و حراست با هم انجام می‌دهند، و بسیار جالب است که با وجود چهار رده سازمان‌های جدا در امور امنیتی چنین یکپارچگی مشاهده می‌شود.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته نمره عالی در اجرای اقدامات عملیاتی امنیت هوانوردی گرفتیم، تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم که این مسئولیت و مأموریت بسیار خطیر است، چراکه اقداماتی که در یگان حفاظت هواپیمایی انجام می‌شود، یک نوع خدمات عمومی امنیتی برای مردم است، پس بهتر است این خدمات امنیتی شبانه‌روزی توأم با احترام و مشتری‌مداری باشد.



این مقام مسئول با بیان اینکه ما امروز مفتخر هستیم در 63 فرودگاه کشورمان اقدامات امنیتی انجام دهیم خطاب به کارکنان حفاظت هواپیمایی گفت: روزانه قریب به 400 پرواز را خدمات امنیتی انجام می‌دهیم و بر اساس آمار دقیق شرکت فرودگاه‌ها در سال گذشته 25 میلیون مسافر از فرودگاه‌ها تردد کردند و این به واسطه حضور و زحمات شبانه‌روزی شما است و اگر شما نباشید، مطمئن باشید اینجا یکی از نقاطی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند.



وی با اشاره به اینکه مبدأ هواپیمایی‌ربایی در قبل و بعد از انقلاب منافقین هستند، اظهار کرد: منافقین در این صنعت پوزه‌شان به خاک مالیده شد و اینها گروه‌های خطرناکی هستند، علی‌الدوام ما را رصد می‌کنند پس باید خیلی مراقب بود تا در اقدامات امنیتی دچار آفت کارزدگی نشویم یعنی نباید کار کنترل برای ما عادی بشود، چراکه این آفت قابل پذیرش نیست و هرگونه اقدام ضد امنیتی بخواهد انجام بشود، ما مسئول هستیم.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: بر اساس برآیندهای دنیا هر عملیاتی سه برآیند و دلیل دارد و یکی از برآیندها خودآزمایی است، دوم توانمندی خودش را به رخ دشمن بکشد و در مؤلفه‌ قدرت، دو موضوع «ارتش و تجهیزات» تأثیرگذار است و هر کشوری که ارتش و تجهیزات قوی داشته باشد در مؤلفه قدرت در نقطه اوج است.



وی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه عربستان یک کشور بسیار محدود در حوزه نظامی است، نسبت به خریداری امکانات نظامی بسیار زیادی اقدام می‌کند تا در مؤلفه قدرت جایگاه داشته باشد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) ارتش 20 میلیونی تشکیل می‌دهد، طبق آمار ماه گذشته سردار نقدی، به واسطه وجودی شهدای بزرگوار، 24 میلیون کارت بسیج صادر شد، پس می‌توان گفت ما در مؤلفه‌های قدرت در حال اوج هستیم.



باقری با اشاره به ناامنی صنعت هوانوردی کشورهای همسایه، بیان کرد: بعد از انقلاب تهدیدات منطقه‌ای ما، تهدیدات قابل توجه‌ای شد، ولی امروز این آرامش فقط به واسطه حضور شما عزیزان در این صنعت حاکم است.



معاون هماهنگ‌کننده سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: روزی که ما وارد این صنعت شدیم دو شرکت هواپیمایی فعال بود، در حالی که الان قریب به 18 شرکت هواپیمایی داخلی و 24 شرکت هواپیمایی خارجی در کشور فعال بوده که از خدمات امنیتی استفاده می‌کنند.



سپاه حفاظت فرودگاه 130 عملیات هواپیماربایی کشور را ناکام کرد



باقری اظهار کرد: جایگاه امنیتی ما در این 35 سال در حوزه صنعت هوانوردی بر اساس موضوعات بین‌المللی به صورت عالی است؛ در کشور ما 130 مورد هواپیماربایی در زمین و آسمان اتفاق افتاد که به ناکامی منجر شد، 26 مورد آن منتج به درگیری فیزیکی و کشته شدن هواپیما‌رباها شد و بعضا جانباز شدن برادران ما، درود و برکات می فرستیم به روح همه شهدا و جانبازان و دست همه اینها را می‌بوسیم و اگر هر اقدامی است از عنایت حضرت حق تعالی و اهل بیت(ع) است و غیر از این نیست و قرآن به این موضوع اشاره کرده است که رعب و وحشت می‌اندازم در دل دشمنانتان و کم شما بر زیاد آنها غلبه می‌کند، اگر خدایی باشید و رمز جاودانگی اخلاص است.



وی از برگزاری مراسم پاسداشت شهدای صنعت هوانوردی ایران خبر داد و گفت: ما توفیق داشتیم در صنعت حفاظت هواپیمایی 56 شهید به این نظام تقدیم کنیم، لذا هنوز آرزوی خیلی از نیروها این است که از پشت درب کاکبیت پرواز به آسمان عروج کنند.



در ابتدای این آئین نیز عباس محمدی، مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر اظهار کرد: وضعیت هواپیمایی در رده بالایی و با ضریب امنیتی خوبی قرار گرفته است و در بوشهر با موقعیت خاص با نهادهای نظامی و گستردگی و عملیات‌های پروازی که دارد، به بهترین شکل ممکن از تعاملات خاصی برخوردار شده است و بوشهر جزء فرودگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شود و در بحث مشتری‌مداری توانسته‌ایم به خوبی ایفای نقش کنیم.



وی عنوان کرد: استان بوشهر چهار فرودگاه پروازی دارد که در این فرودگاه‌ها پروازهای نظامی، آموزشی، غیر نظامی، شرکت نفت و گشت زنی انجام می‌شود.



یادآور می‌شود، در پایان این آئین از کارکنان برتر سپاه پاسداران حفاظت هواپیمایی استان بوشهر تجلیل شد.

captcha