عاشورا، زمانه خون و ایثار و اربعین، بهانه تبلیغ و پیمان است
کد خبر: 1346282
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
آیت‌الله محمدی خراسانی:

عاشورا، زمانه خون و ایثار و اربعین، بهانه تبلیغ و پیمان است

گروه خبرنگاران افتخاری / محمدامین آقائی: آیت‌الله محمدی خراسانی در جمع عزاداران حسینی شهرستان بروجن بیان کرد: عاشورا، زمانه خون و ایثار و اربعین، بهانه تبلیغ و پیمان است.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  هیئت‌های مذهبی شهر بروجن با شور و شفعی وصف‌ناپذیر سالروز چهلمین روز شهادت مولا و و مقتدای خود حسین بن‌علی(ع) را در شهر بروجن برگزار کردند.



کاروان عزای سیدالشهدا(ع) شهرستان بروجن در روز اربعین حسینی با تجمع در مهدیه امام عصر(عج)، حرکت خود را آغاز و با طی مسیر در حسینیه محمدیه،  قبر آیت‌الله‌زاده  را زیارت کردند و در پایان نیز به  گلزار شهدای این شهر و مکان برگزاری تجمعی مراسم اربعین رسیدند.



این مراسم با حضور هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی شهر بروجن، مردم متدین و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی برگزار شد. سخنران مراسم روز اربعین آیت‌الله محمدی خراسانی بود.



آیت‌الله خراسانی در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت روز اربعین بیان کرد: گرامیداشت اربعین، تعظیم شعایر دینی و رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پای‏بندی به مکتب سرخ عاشوراست. اگر پیشوایان معصوم(ع) ما به برگزاری مراسم عزاداری، نوحه‌خوانی و مرثیه‏‌سرایی تأکید بسیار داشته‏‌اند و اگر برای گریاندن و گریستن، زیارت کردن و نماز خواندن بر تربت امام حسین(ع) ثواب بسیار و فضیلت‏‌های فراوانی بیان کرده‏‌اند، به دلیل همین آثار بالنده معنوی و عاطفی است که در روح مسلمانان آزاده بر جای می‏‌گذارد.



یادآور می‌شود، در بیش از 85 هیئت مذهبی و مسجد شهرستان بروجن نیز مراسم اربعین حسینی برگزار شد.

captcha