نجات جان حداقل 3 بیمار نیازمند با اهدای خون/پیام تشکر مدیرعامل انتقال خون از آیت‌الله العظمی مکارم
کد خبر: 1325367
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

نجات جان حداقل 3 بیمار نیازمند با اهدای خون/پیام تشکر مدیرعامل انتقال خون از آیت‌الله العظمی مکارم

گروه سلامت: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با صدور پیام تشکری به مناسبت صدور فتوا در زمینه اهدای خون توسط آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، اهدای خون را یک صدقه جاریه دانسته است که با اهدای آن می‌توان در نجات جان حداقل سه بیمار دخیل بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی‌اکبر پور‌فتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با صدور پیام تشکری به مناسبت صدور فتوا در زمینه اهدای خون توسط آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، اهدای خون را یک صدقه جاریه دانسته است که جز به نیازمندش نمی‌رسد و با اهدای آن می‌توان در نجات جان حداقل سه بیمار دخیل بود.



در بخشی از این پیام آمده است: بی‌تردید در گسترش فرهنگ اهدای خون، علمای عظام نقش بسیار مهم و خطیری را بر عهده دارند. چرا که هرگونه واکنش مثبت ایشان نسبت به این امر مقدس با ایجاد انگیزه در مومنین و مومنات، رواج اهدای خون را به همراه خواهد داشت.



اینجانب و سازمان انتقال خون ایران به نمایندگی از همه بیماران نیازمند به خون، مراتب سپاس و قدردانی خود را از حضرت‌عالی برای ارائه فتوا در زمینه اهدای خون «در صورتی که اهدای خون باعث نجات انسانی شود و بدون آن از دست برود و ضرری برای اهدا کننده نداشته باشد واجب کفایی است» که به یقین رضای پروردگار متعال را به همراه دارد، اعلام می‌نمایم.

captcha